خبرگزاری کار ایران

نیازمندان و توان‌خواهان شهر باید به میزان بیشتری از یارانه‌ها استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۱۶۷

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در جریان بررسی طرح هوشمند سازی یارانه های شهرداری تهران تاکید کرد: به دلیل شکاف‌هایی که در سلسله مراتب سکونتی شهر وجود دارد و متاسفانه شرایط رکود اقتصادی و ویروس کرونا آن را تشدید کرده باید تلاش کنیم تا نیازمندان و توانخواهان شهر به میزان بیشتری از یارانه ها استفاده کنند و در مسیر تحقق عدالت اجتماعی بیشتر حرکت کنیم.

به گزارش ایلنا، سید حسن رسولی نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی طرح هوشمندسازی یارانه‌های شهر تهران با دفاع از این طرح گفت: اهداف مدنظر این طرح عبارت از این است که ما به عنوان نمایندگان مردم تهران شرایطی را فراهم کنیم که شهرواندان تهرانی در اداره و توسعه شهر تهران مشارکت کنند. به عبارت دیگر بستری را فراهم کنیم که ساکنان شهر و شهرنشینان چند میلیونی تهرانی در نقش و جایگاه شهروندی بروز و ظهور پیدا کرده و به مانند برخی از شهرها و کشورهای پیشرفته در ابعاد و اجزای مختلف حوزه مدیریت شهری احساس مسئولیت کرده و کنترل، نظارت و مداخله کنند. 

رسولی ادامه داد: البته در همین راستا در خود شهرداری سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ با همین کارکرد در ادوار گذشته ایجاد شده است. علاوه بر این ستاد سمن ها، شورایاران و نهاد‌های صنفی تخصصی حوزه شهری نیز کمک می‌کنند. 

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: هدف از این طرح این است که شهروندانی که انگیزه پیدا می‌کنند یا ما به افزایش انگیزه آن‌ها برای فعال شدن در حوزه‌های مدیریت شهری کمک می‌کنیم باید تفاوت و تمایزی با شهروندان غیر فعال و منفعل داشته باشند تا از این طریق به لحاظ فرهنگی و اجتماعی روحیه تعلق به شهر را فراهم کنیم. 

رسولی ادامه داد: به دلیل شکاف‌هایی که در سلسله مراتب سکونتی شهر وجود دارد و متاسفانه شرایط رکود اقتصادی و ویروس کرونا آن را تشدید کرده باید تلاش کنیم تا نیازمندان و توانخواهان شهر به میزان بیشتری از یارانه‌ها استفاده کنند و در مسیر تحقق عدالت اجتماعی بیشتر حرکت کنیم. 

خزانه دار شورای شهر تهران خاطر نشان ساخت: به نظرم این طرح قبل از این که مبنای عملیاتی و اجرایی داشته به نوعی بسترسازی، اجتماعی‌پذیری و فرهنگ‌پذیری است و پیشنهاد میکنم شورای پنجم یکدست اصلاح طلبان به این نوع فرهنگ‌سازی و بستری‌سازی رای مثبت دهند. 

رسولی همچنین درباره ایجاد بار مالی این طرح گفت: آنچه که ما در کمیسیون تصویب کردیم بارمالی در بودجه یارانه‌ها نخواهد داشت و ثانیا اگر موادی از طرح با مصوبات قبلی مغایرت داشته باشد در جزئیات لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز