خبرگزاری کار ایران

اصلاح لایحه بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۱۴۰

اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت لایحه اصلاح بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونایی رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و پنجاه و نهیمن جلسه شورای شهر تهران یک فوریت لایحه «اصلاحیه لایحه الحاقیه دوم مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا» مورد بررسی قرار گرفت. 

در ادامه حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهرداری تهران در توضیح این لایحه گفت: در اردیبهشت ماه شورای شهر مصوبه‌ای تحت عنوان بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی داشت که برآورد ما این است که این بسته کمک بزرگی بود و توانست بخشی از درآمدهای شهرداری که در این شرایط سخت از آن محروم هستیم را جبران کند. 

او با اشاره به لایحه امروز گفت: لایحه‌ای که امروز شهردار تهران آن را تقدیم شورای شهر کرد در واقع الحاقیه‌ای به بسته محرک است که در ۱۱ ماده که در سه بخش مالی، شهرسازی و مولدسازی دارایی تقسیم شده ارائه شده است و در این ۱۱ ماده درخواست کردیم خسارت تاخیر پرداخت بدهی‌ها تا ۱۵ اسفندماه افزایش یابد و افراد مشمول جرایم نشوند چرا که این اتفاق کمک می‌کند پرداخت‌ها سرعت بگیرد. 

مظاهریان اضافه کرد: بحث برون سپاری، وصول عوارض و تقاضای افزایش سقف مجوزهای در اختیار برای عقد قراردادهای پیمانکاری را از شورا درخواست کردیم. ماده ۲۴ به مجوز افزایش مهلت شروع و پایان عملیات ساختمانی اشاره می‌شود که می‌توان این مهلت را افزایش داد و افرادی که در این مرحله تصمیم گیری هستند را تشویق کرد تا سریعتر برای کسب مجوز اقدام کنند. 

معاون شهرداری تهران با تاکید بر لزوم مولدسازی دارایی‌های شهرداری دراین لایحه اظهار کرد: در شهرداری بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌هایی داریم که برخی از آن‌ها نزدیک به ۱۲ سال است که متوقف است و درگیری‌های ملکی، حقوقی وعدم توافق با پیمانکار دارد و پیش بینی کردیم از طریق یک شورا با ریاست شهردار و حضور اعضای شورای شهر و معاونین این پروژه‌ها تعیین تکلیف شود تا مشکلات آن‌ها رفع شود. 

مظاهریان با بیان اینکه در این لایحه در مورد مسائل و مشکلات شرکت‌ها و سازمان‌هایی که دراین شرایط درآمد ندارند اما هزینه‌های پرسنلی آن‌ها باقی است فکری اندیشیده شده افزود: پیشنهاد کردیم که در صورت موافقت شورای شهر این نهادها که درآمدزا هستند اما اکنون مشکل دارند بتوانند خدماتشان را با تخفیف پیش فروش کنند. 

او اضافه کرد: در مورد وضعیت پارکینگ و صدور پروانه ساختمانی به دلیل تشکیک و اعتراض نهادهای مرتبط، در این الحاقیه مواردی برای شفاف‌سازی ارائه شده تا گردش اقتصادی بهتری برای شهرداری ایجاد شود. 

مظاهریان با بیان اینکه تاکنون ۶۵ درصد بودجه محقق شده گفت: اما برای اینکه بتوانیم به برنامه‌هایمان عمل کنیم نیازمند اختیارات بیشتر هستیم و امیدواریم اعضای شورای شهر یک فوریت این لایحه را تصویب کنند. 

به گزارش ایلنا اعضای شورای شهر به یک فوریت لایحه پیشنهادی شهرداری رای مثبت دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز