خبرگزاری کار ایران

امکان بیمه شدن دستفروشان روزبازارها فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۰۳۲

عضو شورای شهر تهرا در تذکری نسبت به فراهم شدن شرایط بیمه دستفروشان روزبازارها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی اعطا» در جریان دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری درباره وضعیت دستفروشان گفت: روز گذشته جلسه‌ای با مدیران شرکت ساماندهی داشتیم و مشکلات برخی نمایندگان دستفروشان فعال در روزبازارها را شنیدیم و مسائل مختلفی از جمله مشکلات‌شان با پیمانکاران و بهره‌برداران، فقدان نمازخانه و سرویس بهداشتی و مشکلات زنان سرپرست خانوار شاغل در این بازارها مطرح شد. 

او با بیان اینکه مسئله بیمه تامین اجتماعی مهم است گفت: دولت در ایجاد اشتغال نتوانسته موفق عمل کند و شهرداری فراتر از مسئولیت خود علاوه بر وظایف قانونی نسبت به ساماندهی روزبازارها اقدام کرده است. براساس اصل ۲۹ قانون اساسی حق تامین اجتماعی یک حق همگانی و وظیفه دولت است و با توجه به‌عدم توفیق مطلوب دولت در این حوزه خوب است که راهکارهایی در جهت بیمه کردن این قشر با پیگیری شهرداری، شورای شهر و سازمان تامین اجتماعی انجام شود. 

اعطا گفت: این تذکر را به مجموعه دستگاه‌های دولتی و مدیریت شهری می‌دهم که نسبت به این قشر آسیب‌پذیر بی‌توجه نباشند. 

او در تذکر دیگری گفت: سال گذشته شهرداری تهران به طراحی و احداث یادمان سردار سلیمانی از طریق انتشار فراخوان بین المللی ملزم شد. پس از گذشت یک سال به رغم پیگیری‌ها و تذکرات هیچگونه اتفاقی رخ نداده و باعث تعجب است که در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی شهرداری به این موضوع رسیدگی نکرده و به شهرداری تذکر جدی می‌دهم که‌شان مصوبات شورا را لحاظ و اجرا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز