خبرگزاری کار ایران

لزوم همکاری شهرداری تهران برای تداوم پروژه های آبخیزداری و مدیریت سیلاب شمال پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۰۱۹

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خواستار همکاری هرچه بیشتر شهرداری تهران و دستگاه های مرتبط در تداوم پروژه های آبخیزداری و مدیریت سیلاب شمال پایتخت شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران علینقی حیدریان که در جلسه هم اندیشی و هم افزایی برای اقدامات پیشگیرانه کنترل سیل و رسوب و مدیریت سیلاب شمال تهران که با حضور برخی مدیران حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و دیگر دستگاه های ذی ربط تشکیل شده بود سخن می گفت افزود: از آنجائی که سیلاب های ناشی از حوزه های آبخیز مشرف به شهر تهران تهدیدی جدی برای پایتخت محسوب می شود، بر همین اساس ضرورت ایجاب می کند تا با تعامل و همکاری شهرداری تهران و دیگر دستگاه های اجرائی و مرتبط اقدامات آبخیزداری در حوزه های آبخیز بالادست شمال تهران انجام شود.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته اقدامات خوب و اثربخشی در حوزه های آبخیز دامنه جنوبی البرز به مرحله اجرا درآمده به طوری که تاکنون 700 سازه مکانیکی در این حوزه های آبخیز احداث شده و بر اساس بررسی های به عمل آمده 500 سازه دیگر نیاز است تا در این حوزه های آبخیز ایجاد شود.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران به اجرای پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اشاره کرد و در این باره ابراز داشت: با توجه به اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری در کنترل سیل و رسوب و تقویت سفره های آب زیرزمینی، در سه سال اخیر اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی به انجام عملیات آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص یافت که این اعتبارات جان تازه ای به اجرای این گونه پروژه ها داده و جهشی در فعالیت های آبخیزداری در سطح استان تهران ایجاد کرده است.

حیدریان در بخش دیگری از سخنان خود به پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با شهرداری تهران درخصوص اجرای پروه های آبخیزداری در شمال تهران اشاره کرد و بیان داشت: به منظور بهره مندی از ظرفیت های موجود شهرداری تهران در زمینه های اعتباری و تجهیزات، پیش نویس تفاهم نامه همکاری مشترک میان منابع طبیعی استان تهران و شهرداری تهران تهیه شده که پس از بررسی های به عمل آمده به امضاء خواهد رسید.

در این جلسه اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به تغییرات اقلیمی و بارش های یکباره، وقوع سیلاب ها و خسارت های مالی و جانی ناشی از این سیلاب ها را تهدیدی جدی برای پایتخت برشمرد و خاطر نشان کرد: کلانشهر تهران از لحاظ توپوگرافی و شیب تندی که از شمال به سمت جنوب وجود دارد و همچنین تراکم بالای جمعیتی از حساسیت خاصی برخوردار است که بر همین اساس شهرداری تهران آمادگی هرگونه همکاری را برای مقابله با این مخاطره طبیعی دارد.

وی تصریح کرد: تهران دارای 530 کیلومتر مسیل و کانال های جمع آوری آب های سطحی است که با توجه به اهمیت موضوع کنترل سیلاب، لایروبی این مسیل ها و کانال ها به طور مستمر در دستور کار مجموعه خدمات شهری قرار دارد.

این مقام مسئول بر عزم جدی شهرداری تهران مبنی بر همکاری با منابع طبیعی در اجرای اقدامات پیشگیرانه آبخیزداری تأکید کرد و بیان داشت: با توجه به سیل خیزی شهر تهران لازم است این اقدامات در نقاط بحرانی هرچه سریعتر به مرحله اجرا درآید.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات آبخیزداری انجام شده از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران توسط معاون آبخیزداری این اداره کل ارائه و مقرر شد به استانداری تهران پیشنهاد گردد جلسه ای جهت هماهنگی و هم افزایی امور مربوط به کنترل سیل با دستگاه های ذی ربط (منابع طبیعی، آب منطقه ای، آبفای شهری، شهرداری تهران، مدیریت بحران و...) به ریاست استانداری برگزار شود.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر حضور مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران و امورخدمات شهری شهرداری تهران، برخی از مسئولان و کارشناسان سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران و شرکت آب منطقه ای تهران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز