خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیح جمعیت هلال‌احمر درباره واردات واکسن کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۰۰۴

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر توضیحاتی را درباره واردات واکسن کرونا ارائه کرد.

«محمدحسن قوسیان مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ورود واکسن کرونا به کشور گفت: روز گذشته دکتر همتی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد، در صورت درخواست وزارت بهداشت جمعیت هلال احمر آمادگی دارد که از پتانسیل بین‌المللی خود برای واردات واکسن کرونا استفاده کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هلال احمر می‌تواند برای واردات واکسن اقدام کند؟ ادامه داد: جمعیت هلال احمر معین دولت است و هیچ وقت در هیچ زمینه‌ای به تنهایی ورود نمی‌کند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: جمعیت هلال احمر در بحث داروهای تک نسخه‌ای معین دولت جمهوری اسلامی ایران است و این جمعیت متولی تامین واکسن کشور نیست. همه دستگاه‌ها با ستاد ملی مقابله با کرونا همکاری دارند و جمعیت هلال احمر نیز در این ستاد در بخش‌های مختلفی همکاری دارد. در زمینه واکسن نیز اگر از ما کمک بخواهند ما به عنوان معین دولت کمک خواهیم کرد.

قوسیان در پاسخ به این سوال که آیا مشخص شده است که واکسن‌ها از چه کشوری و از چه برندی وارد خواهد شد، تصریح کرد: سلامت واکسن و تایید واکسن با وزارت بهداشت است. اگر دولت بخواهد واکسن چینی وارد کند جمعیت هلال احمر به او در این زمینه کمک می‌کند و اگر واکسن با هر برند و از هر کشور دیگری بخواهد جمعیت هلال احمر به دلیل اینکه در خصوص تحریم‌ها دست بازتری دارد و عضوی از فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ است، می‌تواند به عنوان معین دولت کمک کند، اما قطعا در چارچوب مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز