خبرگزاری کار ایران

تذکر به شهرداری تهران درباره برداشت از معادن سنگ سبز کوهسار/اجاره سنگ معدن بدون توجیه اقتصادی و محیط زیستی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۹۹۶

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نسبت به بهره برداری از معدن سنگ سبز کوهسار به شهرداری تهران و سازمان صنایع و معادن استان تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید آرش حسینی میلانی در جریان دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه‌ای که در ارتفاعات توچال رخ داد گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با فرماندار شمیرانات برگزار شد که براساس آن کارگروه مشترکی بین دستگاه‌های مختلف با کمک شهرداری منطقه تشکیل شود تا موضوعات مختلف از جمله حریق و ایمنی کوهنوردان در آن بررسی شود و با حمایت شورا این کارگروه کار خود را آغاز خواهد کرد. 

او در تذکری بمنظور جلوگیری از آثار تخر یبی معدن سنگ سبز کوهسار به شهردار تهران و سازمان صنعت و معدن استان تهران گفت: بهره برداری از معادن سنگ درون حریم شهر تهران بدون توجه به شرایط طبیعی و اکوسیستم خاص ضلع جنوبی توچال و کوه بی‌بی شهربانو، پیامدهای محیط زیستی متعددی در پی دارد و علی رغم تذکر قبلی اینجانب و توقف فعالیت معدن کوهسار توسط اداره محیط زیست در سال گذشته، اخیرا گزارشی مبنی بر ادامه بهره برداری از این معدن به شورای شهر ارسال شد. 

میلانی افزود: در ضوابط محیط زیستی فعالیت‌های معدنی، مراکز حساس از قبیل محدوده مصوب شهری دارای الزامات شدید قانونی بوده و در این رابطه شهرداری تهران نیز مستثنی نیست. همچنین در پروانه‌های بهره برداری قبلی سازمان صنعت و معدن موظف به اخذ نظر از سازمان حفاظت محیط زیست و رعایت اقدامات مربوطه می‌باشد. 

او با بیان اینکه مالکیت سنگ معدن کوهسار به عهده شهرداری تهران است گفت: در ماه‌های اخیر به قیمت بسیار ناچیز و بدون هیچ توجیه اقتصادی و محیط زیستی به سایرین برای بهره برداری اجاره داده شده است، لذا به شهرداری تهران و سازمان صنع ومعدن استان تهران تذکر می‌دهم در راستای حفاظت از حقوق عامه و رعایت ایمنی شهر در برابر سیلاب و حفظ محیط زیست کوهستان در اسرع وقت نسبت به توقف عملیات برداشت اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز