خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ارزیابی سازمان جهانی بهداشت از تولید واکسن کرونای ایرانی/ در مجمع سهامداران کوواکس درباره فروش برند واکسن وارداتی به ایران تصمیم‌گیری می‌شود/ در شرایط تحریم حامی ایران هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۷۰۶

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران درباره نوع برند واکسنی که از طریق کوواکس در اختیار ایران قرار می‌گیرد، گفت: کشورهای عضو مجمع سهامداران کوواکس – که ایران هم یکی از اعضای آن است – به اتفاق هم این تصمیم را خواهند گرفت که هر کشور کدام واکسن را خریداری و استفاده کند، و تصمیم نهایی در این خصوص از سوی مراجع رسمی اعلام خواهد شد.

«کریستوف هملمن» نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در حاشیه بازدید از متروی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی ایجاد تسهیلات توسط سازمان جهانی بهداشت برای ورود واکسن کرونای خارجی به ایران با توجه به تحریمها گفت: ما وزارت بهداشت را حمایت می‌کنیم و از ابتدای شروع تحریم‌های یکجانبه، آماده حمایت و کمک به ایران بودیم تا به آیتم‌های ضروری و اساسی از بازارهای جهانی دست پیدا کنند، چرا که این پیش بینی را داشتیم که به تدریج خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت وسلامت و تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم‌ها تحت تاثیر قرار گیرد. 

او در پاسخ به این سوال که مراحل تولید واکسن کرونای ایران را چگونه ارزیابی می‌کنند، گفت: ایران نیز مانند سایر کشورها در حال تلاش برای تهیه هرچه سریعتر واکسن کرونا به منظور بهبود شرایط زندگی جمعیت کشور است. البته همه نگرانی‌هایی درباره ایمنی واکسن دارند. ایمنی باید اولین نکته در رسیدن به واکسن باشد، چراکه نمی‌خواهیم واکسنی تولید کنیم که ضررش بیشتر از فایده‌اش باشد. به همین خاطر، تدابیر بسیار محکمی در سطح جهانی وجود دارند که تضمین می‌کنند هر واکسنی که ساخته می‌شود، از نظر عوارض جانبی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران خاطرنشان کرد: در رابطه با تولید واکسن در ایران، سازمان‌های ذیربطی مانند سازمان غذا و دارو وجود دارند که تضمین می‌کنند تنها واکسن‌هایی مجوز استفاده بگیرند که استانداردهای بین‌المللی را دنبال کرده باشند. 

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در پاسخ به این سوال که از طریق کوواکس کدام برندهای واکسن در اختیار ایران قرار می‌گیرد، گفت: کشورهای عضو مجمع سهامداران – که ایران هم یکی از اعضای آن است – به اتفاق هم این تصمیم را خواهند گرفت که هر کشور کدام واکسن را خریداری و استفاده کند و تصمیم نهایی در این خصوص از طریق مراجع رسمی اعلام خواهد شد. 

هملمن در پاسخ به این سوال که با توجه به تحریم‌ها آیا ایران در اولویت واردات واکسن خارجی خواهد بود یا خیر؟ گفت: در مجمع سهامداران کوواکس همه کشورها با همدیگر برابر هستند، حتی کشورهایی که در تحریم قرار دارند و هیچ فرقی بین کشورها برای دریافت تسهیلات واکسن از این مجمع سهامداران وجود ندارد. 

این مصاحبه اختصاصی در تاریخ ۱۸ آذرماه تهیه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز