خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی دی ماه ۹۹

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۶۹۴

وزیر آموزش و پرورش در پیامی سالروز تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی دی ماه ۱۳۹۹، را به همکاران فرهنگی، آموزشیاران و سوادآموزان کشور تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است: 

«هوالعلیم» 

در گاهشمار آموزش و پرورش ایران اسلامی، «هفتم دی ماه»، نقطه عطفی در ساماندهی آموزش‌های مورد نیاز بی‌سوادان و کم سوادان جامعه است. اهمیت سوادآموزی، آنجایی بیشتر جلوه‌گر می‌شود که به ایجاد کارکردها، توانمندی‌ها، شایستگی‌ها و صلاحیت‌ها برای مشتاقان به سواد فردی و ثبات اجتماعی، بیشتر احساس نیاز می‌شود. 

هماره بر این باورم، موضوعی که سازمان نهضت سوادآموزی متکفّل آن است، یکی از مهمترین امور و اساسی‌ترین مسائل جامعه‌ی امروز ماست؛ چرا که اساسا گام برداشتن در مسیر سخت، اما سبزِ سواد آموزی به بازماندگان از آموزش و جاماندگان از پرورش، در حقیقت قراردادن خیل کثیری از فراگیران در طریق تعالی است. 

از این رو بسیار ضروری است برای تسهیل و تسریع در امر خطیر سوادآموزی، آن را به یک مطالبه‌ی ملی و نیاز راهبردی جامعه تبدیل کنیم. 

و این روزها در حالی «چهل و یکمین سالروز تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی» که نهال آن به فرمان فلاحت بخش حضرت امام خمینی (ره) در دی ماه ۱۳۵۷ در بوستانی به وسعت ایران غرس شد، را گرامی می‌داریم که با زیست بوم جدیدی از ارائه‌ی خدمات سوادآموزی مواجهه هستیم. ابعاد این زیست بوم جدید و اقتضائات آن، زوایای آشکار و پنهان زیادی دارد که لازم است برای اعتلای مواجهه‌ی مذکور، روندها و رویه‌های خود را اصلاح و اکمال نماییم و شایستگی‌های سازمان را ارتقا بخشیم. 

یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین دستاورد سوادآموزی در مواجهه با این زیست بوم، تلاش شایسته‌ی همکاران در ایجاد پویش‌های سوادآموزی مبتنی بر ارائه‌ی آموزش‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی، توانمندسازی وآگاه‌سازی سوادآموزان برای مراقبت بیشتر از خود و خانواده در مقابله با ویروس کرونا، اقدام درخور توجه آموزش دهندگان برای الزام سوادآموزان به مشارکت در طرح غربالگری پیشگیری از کرونا در اوایل سال ۱۳۹۹ و بسیج امکانات و ظرفیت‌های مراکز یادگیری محلی برای تهیه و تولید اقلام بهداشتی از جمله ماسک وگان بود که مصداقی از سوادآموزی جامعه محور را عینیت بخشیدند. 

اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی امام راحل و ارج نهادن به دستاوردها و قدرانی از همه‌ی تلاش‌های انجام شده و فعالیت‌های فرجام یافته، از همه‌ی همکاران خوب و خدومم می‌خواهم، با یکدیگر هم پیمان شویم تا ادامه‌ی راه با بازبینی فعالیت‌ها و ماموریت‌ها، آرمان‌های سوادآموزی را بر مدار تحول پیگیری و دنبال نماییم. 

و در پایان، از خداوند سبحان برای شما خوبان و نیز جامعه‌ی سوادآموز میهن عزیزمان، آرزوی سلامت، سعادت و توفیق روزافزون دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز