خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

۳۳۰ شهر زرد و ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۵۷۰

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه هیچ شهر قرمزی در کشور نداریم، گفت: در حال حاضر ۳۳۰ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۸ شهر در وضعیت قرمز قراردارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا رییسی» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در این جلسه که با حضور رییس‌جمهور و تمامی اعضا برگزار شد، روند بیماری چه در کشور و چه در دنیا مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در دنیا وضعیت جدیدی از بیماری در حال اتفاق است و وضعیت امریکا و اروپا از نظر بیماری وضعیت رو به رشدی است و با توجه به تغییراتی که در رفتار ویروس اتفاق افتاده است، ویروس انگلیسی وارد چند کشور اروپایی دیگر نیز شده است و امروز مبتلایان به کووید ۱۹ از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: در کشور ما وضعیت به گونه‌ای است که در سی استان کشور روند نزولی بیماری ایجاد شده است. استان مازندران تنها استانی است که روند بیماری هنوز نزولی نشده و با توجه به پیش‌بینی ما امیدواریم روند بیماری در این استان نیز نزولی شود.

رییسی با بیان اینکه در این بیماری ابعاد مختلف بیماری و شرایط کشور بررسی شد، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر شهر قرمز در سطح کشور نداریم و ۳۳۰ شهر زرد و ۱۰۸ شهر نارنجی هستند که امیدواریم این شهرها به مرور زمان به رنگ زرد تغییر کنند و میزان ابتلا و بستری در این شهرها کمتر شود نکته مهم این است که این دستاورد نتیجه رعایت پروتکل‌ها و همکاری همه مردم و کسبه بازاریان نظارت‌هایی است که انجام می‌شود.همچنین اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در این روند بسیار موثر بوده است و امیدواریم با ادامه این طرح به وضعیت روند رو به نزول برسیم و انشالله پایدار بماند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به پیشنهاد بازگشایی مدارس گفت: در ستاد مقابله با کرونا پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه مدارس پایه اول و دوم ابتدایی بازگشایی شود که این موضوع در کمیته تخصصی مطرح شد و رای نیاورد و مدارس همچنان غیرحضوری برگزار می‌شود تا در آینده که شرایط بهتری فراهم شد و بعد از بحث اجرای واکسیناسیون و قطع زنجیره انتقال در سال آینده اگر شرایط فراهم شود، آن زمان به سمت بازگشایی مدارس رویم. بنابراین همچنان مدارس به صورت غیر حضوری خواهد بود و حتی پایه اول و دوم ابتدایی هم که برای بازگشایی حضوری مدارس پیشنهاد شده بود، رای نیاورد.

رئیسی ادامه داد: در حال حاضر میزان بستری در کشور روزانه چیزی حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و مرگ و میر هم خوشبختانه از ابتدای این طرح که یک ماه پیش شروع شد، ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و امیدوارم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: اما با وجود کاهش موارد بستری و فوتی باز تاکید می‌کنم که دورهمی‌های خانوادگی، شب نشینی‌ها و تجمع‌ها می‌تواند در شیوع بسیار موثر باشد و اگر اینها رعایت نشود دوباره شاهد پیک مجدد خواهیم بود.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: اگر روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد تا الان ۵۰ هزار بستری داشته باشیم، اما با این طرحی که انجام شده ما الان شاهد این هستیم که ۵۰ هزار بستری کمتر اتفاق افتاده و ۷۵۰۰ مرگ کمتر هم داشتیم.

وی ضمن تشکر از مردم برای رعایت پروتکل‌ها افزود: این روند رو به کاهش بسیار جای تبریک به مردم دارد و به خاطر رعایت پروتکل‌ها باید از مردم تشکر کرد، اما اگر رعایت نکنیم احتمال اینکه این عددها برعکس اتفاق بیفتد و شاهد پیک بعدی در بهمن و اسفند ماه باشیم وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز