خبرگزاری کار ایران

نقش موثر افسران خدمات قضائی کلانتری در استیفای حقوق مردم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۵۴۰

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه حفظ و استیفای حقوق مردم برای پلیس مهم و خط قرمز محسوب می شود، گفت: بازدارندگی احکام قضائی برای مدیریت و پیشگیری از جرم در گرو تنظیم صورتجلسه و تشکیل پرونده های متقن و با ادله قانونی است.

به گزارش ایلنا، سردار "مهدی معصوم بیگی در حاشیه کارگاه آموزشی" ارتقای مهارت ماموران کوپ در تنظیم صورتجلسه و نحوه تشکیل پرونده های قضائی"ضمن خداقوت به مجاهدان و ایثارگران خط مقدم ماموریت های نیروی انتظامی اظهار داشت: هدف از برگزاری کارگاه آموزشی تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اهمیت ماموریت های کلانتری ها در خدمات رسانی به مردم و مهم بودن حفظ و استیفای حقوق مردم برای سازمان نیروی انتظامی و مصوبات قرارگاه مرکزی تحول کلانتری و پاسگاه هاست.

وی افزود: در راستای استحکام و اتقان بخشی بیشتر به تنظیم صورتجلسه و تشکیل پرونده های مقدماتی قضائی مبتنی بر قوانین و مقررات، نزدیک به هزار نفر از روسای خدمات قضائی، افسران تحقیق خدمات قضائی و افسران و درجه داران گشت انتظامی سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس در این کارگاه شرکت و اساتید برجسته و صاحب نظر در این خصوص آموزش های لازم را ارائه کردند.

 رئیس پلیس پیشگیری ناجا  با تاکید به نقش موثر افسران خدمات قضائی کلانتری در مدیریت جرم و استیفای حقوق مردم تصریح کرد: گزارش ضابطان دادگستری، اسناد و مدارک و آلات و ادوات جرم از مولفه های تاثیرگذار و مهم در صدور احکام قضائی بازدارنده از سوی قضات دادگستری و به سرانجام رسیدن پرونده ها و در نهایت احقاق حقوق پایمال شده مردم است.

سردار معصوم بیگی بیان کرد: حدود صلاحیت ضابطان دادگستری در تشکیل پرونده، کشف جرم، حفظ آثار و علائم جرم، جمع آوری ادله جرم، شناسایی و جلوگیری از فرار یا اختفای متهم، تحقیقات مقدماتی و ابلاغ اوراق قضائی  است که همگی توسط کارکنان زحمتکش بخش خدمات قضائی کلانتری ها انجام می شود.

این مقام ارشد انتظامی گفت: کارکنان کلانتری از ارکان محوری و نقش‌آفرین در اجرای عدالت هستند که با اجرای وظایف تعیین شده در ماده ۲۸ آیین دادرسی کیفری به تحقق عدالت کمک قابل توجهی می کنند.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: کارکنان پرافتخار پلیس پیشگیری به عنوان خدمتگزار مردم در سراسر میهن اسلامی مدیریت و پیشگیری از جرم را در راستای حفظ نظم و امنیت عمومی و کمک به ارتقای احساس امنیت موردتوجه و اهمیت قرار می دهند.  

به گزارش پایگاه خبری پلیس، گفتنی است در این کارگاه مسئله محور آموزشی، تعداد هزار نفر از روسای پلیس خدمات قضائی، افسران تحقیق خدمات قضائی و افسران و درجه داران گشت انتظامی سراسر کشور به صورت برخط مهارت خود را در راستای تنظیم صورتجلسه و نحوه تشکیل پرونده های قضائی ارتقاء بخشیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز