خبرگزاری کار ایران

گرفتار شدن تعدادی از کوهنوردان در ایستگاه ۷ توچال/ نجات جان ۵ نفر

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۳۳۶

سخنگوی اورژانس کشور از گرفتار شدن تعدادی از کوهنوردان در ایستگاه ۷ توچال خبر داد.

«مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۱۳:۲۵ ظهر امروز یک مورد تماس مردمی با سامانه ۱۱۵ اورژانس کشور از ایستگاه شماره ۷ توچال مبنی بر گرفتار شدن حدود ۱۰۰ نفر از کوهنوردان در این منطقه برقرار شد.

وی ادامه داد: با سازمان هلال احمر، مدیریت بحران، آتش نشانی و مسئولان منطقه هماهنگی لازم انجام شده همچنین با مسئولان منطقه تماس گرفته شده تا صحت و سقم این خبر تایید شود.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: علیرغم توصیه‌های مدیریت توچال کوهنوردان اقدام به صعود می‌کنند و با توجه به شرایط برف و کولاک در ایستگاه‌های بالایی طبیعتا این خطر وجود داشت که سلامت این کوهنوردان در معرض خطر قرار بگیرد.

خالدی تصریح کرد: بلافاصله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۵ دستگاه آمبولانس زمینی مهیا و در ایستگاه یک مستقر می‌شوند طبیعتا انتقال این افراد از ایستگاه‌های بالاتر مربوط به همکاران امداد و نجات سازمان هلال احمر و آتش نشانی است که هماهنگی لازم صورت گرفت. ۵ نفر از بالا به ایستگاه پایین نیز منتقل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای افرادی که احتمال سرمازدگی وجود داشت ایجاد شده همچنین با بیمارستان شهدای تجریش و بیمارستان طالقانی در حالت آماده باش هستند و همچنان در حال رصد وضعیت این منطقه هستیم. تله کابین راه اندازی شده و در حال جابجایی این افراد به منطقه پایین هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز