خبرگزاری کار ایران

پیام استاندار تهران به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله؛

اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخشی اولویت استان تهران در برابر بلایای طبیعی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۳۰۵

استاندار تهران در پیامی با اشاره به پنجم دی ماه، روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات طبیعی بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه و افزایش آگاهی بخشی عمومی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در پیامی به مناسبت پنجم دی ماه، روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات طبیعی پیامی صادر کرد، متن پیام به این شرح است: 

کشور پهناور ایران اسلامی علاوه بر وفور نعمت‌های فراوان به سبب شرایط و ویژگی‌های جغرافیایی و طبیعی آبستن حوادث طبیعی بسیاری است، امری که اولویت اقدامات پیشگیرانه را دو چندان می‌کند، بر این اساس پنجم دی ماه «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» به مناسبت سالگرد وقوع زلزله بم ضمن گرامیداشت یاد و بزرگداشت جانباختگان این حادثه فرصت مغتنمی برای آگاهی‌رسانی عمومی در سطح جامعه است. 

در این میان ویژگی‌های خاص جغرافیایی، اقلیمی و زیست محیطی استان تهران و وجود گسل‌های فعال شناخته شده در استان، سبب شده تا با رویکرد آینده نگر استانداردسازی شرایط زندگی، ایمن‌سازی واحدهای مسکونی، ممانعت از ساخت و ساز در حریم‌های ناایمن و ارتقا سطح دانش و آگاهی عمومی جهت کاهش اثرات بلایای طبیعی به ضرورتی انکاپذیر تبدیل شود. 

هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه ها، توسعه آموزش و امور پژوهشی، پیشگیری، کاهش خطر و آسیب‌پذیری سبب می‌شود تا در وقوع بحران‌ها و مخاطرات طبیعی از جمله سیل و زلزله انسجام و ساماندهی مطلوبی انجام شود، تجربه موفق استان تهران در مدیریت سیل سال ۹۸ و همچنین اقدامات قابل توجه استان به عنوان معین استان خوزستان موید این امر است. از اینرو همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه مدیریت شهری، فرمانداران و شهرداران استان بایستی با پیگیری اقدامات برنامه محور زمینه افزایش تاب آوری استان را فراهم کنند. 

بدون تردید آگاهی بخشی عمومی، همفکری، همکاری و هم افزایی همه دست اندرکاران می‌تواند نقش مؤثر و بی‌بدیلی در پیشگیری و کاهش خسارت‌های طبیعی داشته باشد که امید است با توجه به این موضوعات حوادث طبیعی مطابق با استانداردهای جهانی به حداقل ممکن کاهش پیدا کند. 

انوشیروان محسنی بندپی

استاندار تهران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز