خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور:

دوگانه‌ای وجود ندارد؛ تولید و خرید واکسن کرونا همزمان انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۱۹۱

معاون سیاسی وزیر کشور یا انتقاد از ایجاد دوگانه‌ها در کشور از جمله دوگانه «خرید - تولید واکسن کرونا»، گفت: به موازات تلاش برای تولید واکسن ایرانی کرونا، همه اقدامات لازم برای تهیه و خرید واکسن کرونا هم در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، جمال عرف - معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور - در ششمین همایش معاونین سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری های سراسر کشور که به صورت ویدئوکنفرانس در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکید کردند که اگر شرایط رفع تحریم‌ها فراهم شود، حتی یک ساعت هم نباید برای رفع تحریم‌ها تأخیر کرد، اظهار کرد: این یک گفتمان به هم پیوسته است که ابتدا یک هدف دورنما و سپس یک هدف عملیاتی کوتاه‌مدت را به ما نشان می‌دهد. بر اساس این گفتمان، هدف نهایی، «خنثی‌سازی تحریم‌ها» و هدف عملیاتی، «رفع تحریم‌ها» است.

وی افزود: طبیعی است که ذیل این گفتمان، هر دو هدف باید پیگیری شود. این گفتمان و هدف‌گذاری کاملاً واقعی است و هیچ نوع دوگانه‌ای هم وجود ندارد؛ اما برخی تلاش می‌کنند با دوگانه‌سازی‌های کاذب، اهداف دیگری را دنبال کنند اما ما باید حواسمان باشد که درگیری این حواشی نشویم.

عرف همچنین با تأکید بر اینکه مصادیق این نوع دوگانه‌سازی‌ها را در حوزه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم، افزود: مثلاً مدتی درباره کرونا به دوگانه «سلامت - مذهب» دامن زدند؛ بعد که با هوشیاری مردم نتیجه‌ای از این دوگانه نگرفتند، دوگانه «سلامت - معیشت» را درست کردند و الآن هم مدتی است که دوگانه‌های دیگری درباره واکسن کرونا تولید و پخش می‌شود. به عنوان مثال، دوگانه «خرید - تولید واکسن کرونا» از این نمونه دوگانه‌سازی‌ها است.

وی تأکید کرد: عقل سلیم حکم می‌کند که در فرایند مقابله با کرونا هر دو هدف همزمان پیگیری شود که طبعاً در دولت انجام می شود و به موازات تلاش برای تولید واکسن ایرانی کرونا، همه اقدامات لازم برای تهیه و خرید واکسن کرونا هم در حال انجام است. بنابراین دوگانه‌ای در این زمینه وجود ندارد. البته در زمینه ها و حوزه های دیگر هم این نوع دوگانه سازی های کاذب وجود دارد که چشم انداز و نقطه غایی آن ها در اصل، هدف قرار دادن یکپارچگی کشور و انسجام ملی است.

در ششمین همایش ویدئوکنفرانس معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور، ضمن ارزیابی آخرین وضعیت آمادگی استان ها برای برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم، امن و با مشارکت فراگیر، توصیه ها و راهبردهای لازم در این زمینه به روسای ستادهای انتخاباتی استان ها ارائه گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز