خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

مهلت راه اندازی سیستم یکپارچه سازی جامع آموزش و پرورش تا بهمن ماه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۸۷۳

وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با مدیرکل و کاارکنان دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اینکه بسیاری از اهداف آموزش و پرورش از طریق اطلاعات جامع حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تحقق می یابد، تاکید کرد: دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات تا بهمن ماه، سیستم یکپارچه سازی جامع آموزش و پرورش را راه اندازی کند.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در نشست صمیمی با مدیرکل و کارکنان دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات، که در سالن جلسات این دفتر در ساختمان شهیدباهنر برگزار شد،ضمن تشکراز تلاش های همکاران دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات، مخصوصا در دوران شیوع کرونا و استمرار آموزش دانش آموزان از طریق بستر مجازی و شبکه آموزش دانش آموزی(شاد)،  اظهار کرد: در شرایط قبل از کرونا به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در برقراری ارتباط و تعاملات دوسویه، امید داشتیم و امروز با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا این امید بسیار بیشتر شده است.
 
حاجی میرزایی افزود: تا سال قبل، به فناوری اطلاعات و ارتباطات و  تکنولوژی تنها به عنوان عاملی برای بهره وری، توسعه عدالت آموزشی، ساماندهی اطلاعات داخل آموزش و پرورش و رسیدن به اهداف آموزشی  توجه می شد. ولی با شروع کرونا انتظارات از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار بالاتر رفت و این حوزه را در مرکز آموزش و پرورش قرار داد.

وزیر آموزش و پرورش کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را بسیار دقیق و حساس دانست و گفت: بسیاری از اهداف آموزش و پرورش از طریق اطلاعات آماری و جامعی که از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دریافت می کنیم، تحقق می یابد و ما منتظر پاسخ دقیق از این حوزه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش هوشمندسازی مدارس را جزو اهداف اصلی حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات دانست و بیان کرد: در هوشمند سازی مدارس باید تلاش کنیم که  کار به صورت ریشه ای انجام شود و نباید تنها به ارسال چند قلم از ملزومات آموزش الکترونیکی به مدارس اکتفا کنیم.

حاجی میرزایی گفت: ارتباطی که تا قبل از این در فضای حقیقی داشتیم، در زمان کرونا باید در فضای مجازی داشته باشیم و بتوانیم به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی های روز و هماهنگی های لازم بین این دو آن را با همان کیفیت برقرار کنیم ودر این مسیر به شما همکاران این حوزه امید داریم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید برنامه کاربردی شاد را یک برنامه راهبردی عنوان کرد و گفت: شاد امروز یک ظرفیت منحصر به فرد است که در مدت 7 ماه به این نقطه رسیده است. در مورد دیگر مسائل فناوری نظیر سیستم یکپارچه سازی جامع منابع انسانی، مالی ، اداری و دانش آموزی نیز باید بتوانیم با این سرعت کار کنیم و مسئله را به نتیجه برسانیم.

وزی آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش مجموعه بزرگ دولتی است، گفت: در این شرایط تنها فناوری اطلاعات می تواند ارتباط منسجمی بین دانش آموزان و معلم برقرار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز