خبرگزاری کار ایران

استقرار نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه بیمه کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۵۹۷

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، از استقرار کامل نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه های بیمه کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی رضایی درخصوص آخرین وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی در کشور، گفت: هم اکنون نسخه الکترونیک در کلیه استان‌های کشور مستقر شده است. در این طرح پزشکان اقدام به نسخه نویسی الکترونیک می‌کنند و ارائه خدمات تجویز شده در داروخانه و مراکز پاراکلینیک با ارائه یک کد رهگیری امکان پذیر است. 

وی افزود: در مواردی که پزشک اقدام به تجویز در برگه های دفترچه داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری در زمان ارائه خدمت کرده و با استفاده از فرآیند ثبت نسخه کاغذی اقدام به ثبت الکترونیک نسخه می‌کند؛ در این فرایند کلیه قوانین رسیدگی در نسخه الکترونیک به صورت برخط کنترل می شود و امکان محاسبه پرداخت از جیب بیمار وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بررسی مراکز فعال در طرح نسخه الکترونیک براساس آمار مراکز طرف قراداد دارای صورتحساب الکترونیک در آبان ماه و نیز مراکز جدید با ثبت حداقل یک نسخه الکترونیک در آذر ماه، نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد مطب ها، داروخانه ها ، تصویربرداری‌ها و آزمایشگاه‌ها در بخش غیر از دولتی دانشگاهی (خصوصی ، خیریه و عمومی غیردولتی) مراکز فعال در طرح نسخه الکترونیک هستند . 

وی گفت:نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ استقرار پیدا می کند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، رضایی با اشاره به اینکه علاوه بر این سایر مراکز سرپایی اعم از درمانگاه ، فیزیوتراپی ، بخش سرپایی بیمارستان و در بیشتر استان‌ها طرح نسخه الکترونیک را پیاده سازی کردند، اظهار داشت: استقرار نسخه الکترونیک در بخش دولتی و حذف دفترچه های کاغذی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز