خبرگزاری کار ایران

انتقاد به پیشنهاد جلب همکاری بیمه‌ها در اعطای تسهیلات کرونایی/ سر کارکنان شهرداری شیره نمالیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۰۲۷

خزانه دار شورای شهر در انتقاد به یک پیشنهاد در بررسی طرح ارائه تسهیلات کرونایی به کارکنان شهرداری گفت: مصوبه‌ای را نگذرانیم که به لحاظ شکلی و محتوایی عملا چیزی را متوجه همکاران ما نمی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن رسولی در جریان بررسی طرح اعطای تسهیلات به کارکنان شهرداری آسیب دیده و جان باخته از کرونا و در واکنش به پیشنهاد محمد سالاری که شهرداری تهران را موظف به جلب همکاری بیمه‌ها و انجام اقدامات لازم جهت تحت پوشش قرار دادن آن دسته از کارکنان خود می‌کرد که با ریسک بالایی در معرض ابتلا به بیماری‌های همه گیری و یا سوانح و حوادث قرار دارند، گفت: در حمایت از همکاران در شهرداری در هر رده ای، احدی از همکارن ما در شورای شهر تردیدی ندارد. اما این یک مقوله تخصصی در حوزه منابع انسانی است و شورای شهر تهران باید امکان اجرای مصوبه را فراهم کند. 

رسولی تاکید کرد: باید مصوبه‌ای را بگذرانیم که قابلیت اجرائی داشته باشد. اینکه ذکر شده است شهرداری تهران موظف است با جلب همکاری بیمه ها اقدام کند، باید به‌ این نکته توجه شود که بیمه‌ها با کسی همکاری نمی‌کنند، بیمه خدمات خود را می‌فروشد و خریدار نسبت به خرید آن اقدام می‌کند. در قمست دیگری از پیشنهاد آمده است «جهت تحت پوشش قرار دادن آن دسته از کارکنان با ریسک بالا»، چه کسی ریسک را تعیین می‌کند؟ اگر قانون کار است، شورای عالی کار مشاغل سخت و زیان‌آور را تعیین می‌کند، اگر در حوزه پزشکی است ستاد ملی مبارزه با کرونا آن را تعیین می‌کند. 

خزانه دار شورای شهر اضافه کرد: مصوبه‌ای را نگذرانیم که به لحاظ شکلی و محتوایی عملا چیزی را متوجه همکاران نمی‌کند مگر تعریف و تمجید. آیا شهرداری خودش نمی‌تواند بیمه تامین کند که برود بیمه بخرد؟ از طرفی برای چه کسانی و به چه تعدادی، با چه ضوابطی این کار انجام شود؟ این مصوبه قابلیت اجرائی ندارد، ضمن اینکه در قانون استخدامی مورد نظر شهرداری، در هر دو مورد پیش بینی‌ها انجام شده و نیازی به مورد جدید ندارد، تنها مصر باشیم که مصوبات قبلی اجرا شود، سر کارکنان شهرداری شیره نمالیم. 

به گزارش ایلنا در نهایت پیشنهاد محمد سالاری از دستور خارج شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز