خبرگزاری کار ایران

تدوین نقشه راه همکاری‌های علمی دو کشور ایران و تاجیکستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۰۲۰

معاون مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم از آمادگی وزارت علوم برای برگزاری کمیته مشترک به بین ایران و تاجیکستان به منظور تدوین نقشه راه همکاری‌های علمی دو کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالحمید علیزاده، در نشست کمیته پیگیری همکاری‌های علمی سیزدهمین کمیسیون مشترک ایران و تاجیکستان که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: تلاش ما در وزارت علوم، اجرایی‌سازی تفاهم‌های حاصل شده در کمیسیون مشترک بوده است. از این رو آمادگی خود را برای برگزاری کمیته مشترک به منظور تدوین نقشه راه همکاری‌های علمی دو کشور اعلام کرده و می‌کنیم. 

معاون مرکز همکاریهای علمی بین المللی افزود: تبادل تجربیات در حوزه پارک‌های علم و فناوری یکی دیگر از محورهای تفاهم شده در کمیسیون بود. از همین رو ما آمادگی پارک علم و فناوری خراسان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را برای تبادل تجربیات و تربیت نیروی متخصص را به طرف تاجیکی اعلام کرده ایم. 

علیزاده با اشاره به ضرورت تقویت ارتباط مستقیم دانشگاه‌ها برای تدوین برنامه عمل همکاریهای آکادمیک گفت: آماده هستیم نشست مشترک روسای دانشگاه‌های دو کشور را در سریعترین زمان ممکن برگزار کنیم. برگزاری نشست به صورت مجازی با عنایت به شرایط کنونی ناشی از شیوع کرونا و کوتاه کردن زمان برگزاری نشست، یکی دیگر از پیشنهادهای ما برای این نشست می‌باشد. 

وی همچنین گفت: دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی، دانشگاه‌هایی هستد که ماموریت ویژه آن‌ها مهارت افزایی دانشجویان برای ورود به بازار کار است با عنایت به نیاز طرف تاجیکی به این حوزه از دانش و مهارت، می‌توانیم همکای در این حوزه را گسترش داده و تقویت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز