خبرگزاری کار ایران

تذکر به شهرداری برای حقوق کارگران خدمات شهری/۲۶ درصد از افزایش حقوق تامین اعتبار نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۸۷۲

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: حقوق و دستمزد سال جاری کارگران در دو نوبت برای کارگران فضای سبز و کارگران رفت و روب به میزان ۴۱ درصد افزایش یافته که ۱۵ درصد از آن پیش‌بینی و تامین شده و ۲۶ درصد باقی مانده هنوز تامین اعتبار نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در جریان دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری در رابطه با حقوق و دستمزد کارگران نگهداری فضای سبز و رفت و روب گفت: طبقه کارگری یکی از زحمتکش‌ترین طبقات جامعه است که به رغم تلاش‌های زیاد از حقوق‌های ناچیزی برخوردار هستند. 

نوری افزود: به ویژه در شهرداری حوزه خدمات شهری و بخش کارگری از سختی کاری برخوردار هستند که باید مورد توجه قرار گیرد. 

او ادامه داد: میزان دستمزد و حقوق دریافتی این کارگران نسبت به تلاش‌هایی که می‌کنند فاصله دارد و دولت مصوب کرده است که این فاصله کمتر و حقوق افزایش یابد. طبیعتا این افزایش که در سال جاری حدود ۴۴ درصد است شامل حال این عزیزان می‌شود و مقداری در اداره زندگی به آن‌ها کمک خواهد کرد. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر این مورد در شهرداری اعمال نشود و اعتبار آن ابلاغ نشود، این مشکل برای کارگران پابرجا خواهد ماند اضافه کرد: اکنون مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیار زیاد است و انتظار توجه ویژه و دستور اکید دکتر حناچی را داریم. 

نوری در ادامه با قرائت متن تذکر خود گفت: با عنایت به اینکه کارگران نگهداری فضای سبز و رفت و روب شهرداری تهران بخش قابل توجه و مهمی از بدنه شهرداری و کارگران خدوم جامعه را تشکیل می‌دهند، توجه به حقوق و دستمزد این قشر زحمت کش از ضرورت و اهمیت بالایی برخوردار است. 

او ادامه داد: با عنایت به بخشنامه‌های دولت محترم، حقوق و دستمزد سال جاری کارگران در دو نوبت برای کارگران فضای سبز و کارگران رفت و روب به میزان ۴۱ درصد افزایش یافته که ۱۵ درصد از آن پیش بینی و تایمن شده و ۲۶ درصد باقی مانده هنوز تامین اعتبار نشده است. 

نوری گفت: از این جهت بخاطر حمایت از پرسنل خدوم فضای سبز و رفت و روب شهرداری تهران و جلوگیری از بروز تبعات احتمالی از شهردار تهران می‌خواهم برای این موضوع دستور عاجل بدهند و در اصلاحیه بودجه سال جاری این نکته را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز