خبرگزاری کار ایران

ضرورت انضباط مالی در بنیاد شهید و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی برای اشتغال جامعه ایثارگری

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۷۴۲

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ضرورت انضباط مالی در بنیاد شهید و امور ایثارگران و استفاده از تمامی ظرفیت‌های اقتصادی برای اشتغال جامعه ایثارگری تأکید کرد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سعید اوحدی روز دوشنبه اول دی ماه در سی و یکمین نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به تمامی پرستاران، بهیاران و همسران جانبازان به‌عنوان اسوه‌های صبر و شکیبایی، گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد اشتغال ایثارگران در بنیاد وجود دارد و هم‌افزایی برای دستیابی به اهداف مورد نظر در جهت اشتغال جامعه ایثارگری ضروری و مهم است. بر اساس گزارشات در سال جاری اعتبارات خوبی برای اشتغال ایثارگران وجود دارد از جمله اعتبارات جذب شده از صندوق توسعه ملی که می‌تواند به اشتغال و کارآفرینی ایثارگران منجر شود. 

معاون رییس جمهور با تأکید بر لزوم ایجاد انضباط مالی در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: انضباط مالی در هر مجموعه‌ای موجب آرامش شده و در حوزه‌های اقتصادی پویایی، نشاط و شادابی را به دنبال خواهد داشت. حسابرسی ضمنی در طول سال و برقراری حسابرسی داخلی در مجموعه‌های اقتصادی موجب شفافیت مالی خواهد شد و حسابرسی امکان تدوین برنامه زمانی برای برگزاری مجامع عمومی بخش‌های اقتصادی با کمترین بندهای تکلیفی حسابرسی را فراهم می‌کند. 

وی ادامه داد: در زمان بیماری مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شهیدی و بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری و تفویض اختیار ایشان، مدیریت شرکت شاهد بر عهده رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته شده بود و طی هفته‌های اخیر با توجه به انتصاب نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و هماهنگی صورت گرفته با ایشان مقرر شد مدیریت یکپارچه شرکت ذخیره شاهد و موسسه اندوخته شاهد بر اساس اساسنامه آن‌ها توسط حجت الاسلام و المسلمین شکری صورت پذیرد ضمن اینکه کمیته ویژه نظارتی مصالح اقتصادی بنیاد همچنان نتیجه تلاش خود را برای هم‌افزایی و همکاری در مورد فرایندهای اقتصادی در اختیار تمامی بخش‌ها از جمله نماینده ولی فقیه در بنیاد قرار خواهد داد. 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به سفرهای استانی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده اقدامات خوبی در مورد اشتغال ایثارگران در استان‌ها صورت گرفته و ادامه دارد و با یک برنامه عملیاتی که شامل آموزش نیز باشد می‌توان از ظرفیت‌های بنیاد مانند بیمارستان‌هایی که اداره آن به بنیاد واگذار شده و یا واگذار خواهد شد برای اشتغال ایثارگران استفاده کرد. 

اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توجه به مکتب شهید سلیمانی در نخستین سالگرد شهادت ایشان گفت: تجلی و تبلور شخصیتی در تراز جمهوری اسلامی در شهید سلیمانی و رفتار، سعه‌صدر عمیق و نوع مدیریت این شهید بزرگوار است و باید اعجاب جذب قلوب و دل‌های عموم مردم به ایشان مورد توجه و تبیین قرار گیرد. 

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با اشاره به ضرورت حرکت تکاملی انسان و جامعه گفت: برای تربیت اسلامی و انسانی باید به قرآن پناه ببریم و بر اساس آیات قرآن برای برقراری عدالت در جامعه باید به بیان و محاسبه اعمال و رفتار رسید و در این جهت باید شاخص‌های ارزیابی مشخص باشد. 

وی با اشاره به رحمانیت الهی در جامعه گفت: امیدواریم با الگو گرفتن از نظام آفرینش، هماهنگی و نظم در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران حاکم بوده و بدون سستی و با هماهنگی و همکاری صمیمانه برای خدمت به جامعه ایثارگری گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز