خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در آئین رونمایی از طرح خوانا؛

در بسته تحولی طرح خوانا، خلق نتایج واقعی را دنبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۵۶۲

وزیر آموزش و پرورش در آئین رونمایی از طرح خوانا گفت: در بسته تحولی طرح خوانا، خلق نتایج واقعی را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در آیین رونمایی از بسته تحولی طرح خوانا که در ساختمان شهید رجایی و با حضور مدیران کل آموزش و پرورش از طریق ویدئوکنفرانس و بستر شبکه شاد، برگزار شد، اظهار کرد: اجرای این طرح در دوره ابتدایی دارای اهمیت فراوانی است و قطعا در این طرح تحولی ما به دنبال خلق نتایج واقعی هستیم. 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شواهد تجربی و مطالعات نظری نشان می‌دهد که مهارت‌های طرح خوانا دارای نقش راهبردی در تکمیل شخصیت و پرورش کودکان است که می‌تواند در تعیین مسیر آینده زندگی و فعالیت‌های کودکان موثر باشد، بنابراین مهارت‌های چهارگانه؛ خواندن، نوشتن، گوش دادن و سخن گفتن نقش تعیین کننده‌ای در آینده و زندگی افراد دارند. 

وی ادامه داد: انسان‌هایی که خوب گوش می‌دهند، بهتر و بیشتر می‌فهمند، همچنین افرادی که بهتر سخن می‌گویند، اعتماد به نفس و تعامل بهتری با سایر افراد جامعه دارند. 

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: مهارت‌های چهارگانه؛ خواندن، نوشتن، گوش دادن و سخن گفتن، مهارت‌هایی است که در دوره ابتدایی باید شکل بگیرد و اگر به خوبی در دانش آموزان محقق و در شخصیت آن‌ها نهادینه شود کودکان ما در آینده، زندگی بهتری در جامعه خواهند داشت. 

وی افزود: انسانی که بهتر گوش می‌کند عالم تر، عمیق‌تر و فهیم‌تر است، انسانی که می‌تواند خوب سخن بگوید و سخن خوب بگوید اعتماد به نفس بیشتری دارد. 

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: اجرای بسته تحولی طرح خوانا اقدامی است که اگر به درستی انجام شود آثارش ماندگار خواهد بود زیرا فرد در طول زندگی‌اش از این مهارت‌ها بهره‌مند می‌شود و خود را در برابر حوادث مصون می‌سازد. 

وی با بیان اهمیت طرح خوانا در ساختن آینده کودکان تصریح کرد: با اجرای این طرح هرگز به دنبال اقدامات نمایشی نیستیم؛ بلکه به دنبال خلق یک ارزش واقعی هستیم وکیفیت بیش از کمیت برای ما اهمیت دارد. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این بسته تحولی ۵ درصد از دانش آموزان دوره ابتدایی مشارکت دارند، اظهار کرد: اگر به آموزش دانش آموزان شرکت کنندگان این طرح متمرکز شویم، به نتایج خوبی خواهیم رسید. اصراری در افزایش شرکت کنندگان در این طرح نداریم بلکه کیفیت اجرا مهم‌تر است و باید روش‌های مناسبی برای ارزشیابی این دستاورد پیدا کنیم و مطمئن شویم که این طرح به نتایج خود می‌رسد. 

وی در پایان گفت: باید روش برای ارزشیابی این طرح داشته باشیم؛ بنابراین مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها به صورت هفتگی این طرح را کنترل و مورد ارزیابی قرار دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز