خبرگزاری کار ایران

هاشمی در جمع‌ خبرنگاران:

بهانه‌های شهرداری درعدم تحقق بودجه غیرنقد/مشکل اوراق مشارکت در حال حل شدن است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۹۹۶

رئیس شورای شهر تهران درباره عدم تحقق درآمدهای شهرداری، گفت: حدود ۳۸ درصد در تحقق درآمدها عقب هستیم و علت اصلی آن بودجه غیر نقد است و شهرداری در جذب بودجه غیرنقد همچنان دچار مشکل است و همچنان همان بهانه تمرکز در تصمیم گیری برای فروش و استفاده از اموال غیرنقد شهرداری و تغییر قیمت‌ها بهانه‌ای شده است که شهرداری در تحقق بودجه غیرنقد محقق نباشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات جلسه هم اندیشی با مدیران شهرداری گفت: امروز جلسه هم اندیشی نداشتیم چرا که مشکلات ما در شهرداری مقداری کمتر می‌شود و احتیاج به هم اندیشی نبوده است. 

هاشمی به شوخی گفت: مشکلات اتوبوس، واگن، کرونا، پول و درآمدها همه حل شده و دیگر احتیاجی به جلسه هم اندیشی نیست. جلسات هم اندیشی همواره باید برگزار شود و امروز هم باید برقرار می‌شد. 

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: جلسه امروز با یک نطق و چند تذکر آغاز و سپس ورود به یک فوریت مساله جماران، مساله سمن‌ها و سپس درآمدهای میوه و تره بار از پسماند بررسی شد که به دلیل‌عدم شفافیت و سوتفاهماتی که نسبت به درآمدهای شهرداری و نحوه برگشت به شرکت‌ها و سازمان‌ها بود مقرر شد برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه باز گردد. 

او درباره گزارش حساب هزینه و درآمدهای شهرداری که از سوی خزانه دار قرائت شد گفت: خزانه دار گزارش مفصلی ارائه دادند و نشان داد حدود ۶۲ درصد بودجه را کسب کردیم و باید در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌شد که این رقم در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است. 

هاشمی با تاکید بر اینکه درآمدهای شهرداری کم است گفت: حدود ۳۸ درصد در تحقق درآمدها عقب هستیم و علت اصلی آن بودجه غیر نقد است و شهرداری در جذب بودجه غیرنقد همچنان دچار مشکل است و همچنان همان بهانه تمرکز در تصمیم گیری برای فروش و استفاده از اموال غیرنقد شهرداری و تغییر قیمت‌ها بهانه‌ای شده است که شهرداری در تحقق بودجه غیرنقد محقق نباشد. 

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مشکل اوراق مشارکت همچنان حل نشده گفت: به من خبرهای مثبتی دادند که در حال حل شدن است. معاون شهردار به من گفتند در جهت حل شدن است و اگر کمتر صحبت کنیم به نظر می‌رسد که حل می‌شود. یک صحبتی با ایشان داشته باشید. 

هاشمی به شوخی گفت: تشکری هم از وزارت کار کنید که این مشکل را حل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز