خبرگزاری کار ایران

زنگ خطر عدم تحقق درآمدهای شهرداری تهران به صدا درآمد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۹۳۶

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت مالی شهرداری تهران نسبت به توجه به جلب مشارکت و سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری مبتنی بر تشویق و تسهیل شرایط پرداخت در بخش شهرسازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران پس از استماع گزارش خزانه‌دار شورای شهر تهران در خصوص حساب‌های درآمد و هزینه مهر و آبان ماه و ۸ ماهه شهرداری تهران در سال ۹۹ گفت: زنگ خطر تحصیل درآمدی در شهرداری تهران به صدا درآمده و باعدم تحقق ۳۸ درصد طی ۸ ماه مواجهیم که این امر نشان می‌دهد تنها ۶۲ درصد از درآمد را تحصیل کرده‌ایم. 
او افزود: این منابع تنها برای هزینه اجتناب ناپذیر شهری مانند هزینه نگهداشت، رفت و روب، حقوق و دستمزد و… است. 
فراهانی ادامه داد: در خصوص بحث درآمدهای شهرسازی هم این امر را ملاحظه می‌کنیم ۷۲ درصد منابع تحصیل شده است ولی بدترین وضعیت در خصوص منابع غیر نقد است. 
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: تحقق منابع در هشت ماهه سال ۱۳۹۹ برابر با ۶۲ درصد بوده است؛ بر این اساس ما در هشت ماهه باعدم تحقق ۳۸ درصد منابع و کسری بودجه ۷ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومانی مواجه بوده ایم! 
فراهانی گفت: متاسفانه در هشت ماهه سال ۱۳۹۹ ما شاهد تنها ۷۳۷ میلیارد تومان هزینه غیر نقد ثبت شده هستیم که این نشانه ‌عدم وجود اراده‌ای در تحصیل و هزینه منابع غیر نقد در شهرداری دارد. 
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: از مجموع مصارف شهرداری تهران در هشت ماهه سال جاری تنها ۱.۰۶۴ میلیارد تومان در بخش تملک دارائی سرمایه‌ای (پروژه‌های تعمیر، نگهداری و عمرانی) هزینه و ثبت شده است. در بخش تامین مالی پروژه‌های عمرانی (اعتبارات تمبک دارائی سرمایه ای) در برش هشت ماهه ما با کسری عملکرد ۹ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومانی نسبت به بودجه مصوب مواجه هستیم و این زنگ خطری است برای اتمام پروژه‌ها و بهره‌مند شدن شهروندان از عواید ناشی از توسعه و عمران شهر! 
فراهانی بیان کرد: بررسی روند تحقق منابع نمایانگر آن است که ما در بخش واگذاری دارائی‌های سرمایه‌ای (درآمدهای شهرسازی) شاهد تامین ۵ هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان منابع هستیم که این روند نمایانگر تحقق ۷۲ درصد منابع پیش بینی شده در برش هشت ماهه از این محل در حالی است که شورای پنجم و مدیریت شهری با هرگونه شهر فروشی مخالفت کرده است و تنها تراکم مجاز و در چارچوب طرح تفصیلی را به متقاضیان پروانه ساختمانی ارائه کرده است، بدون شک سیاست‌گذاری مبتنی بر تشویق و تسهیل شرایط پرداخت در بخش شهرسازی به منظور تحریک تقاضای دریافت پروانه ساختمانی جدید می‌تواند به افزایش تحقق‌پذیری بودجه کمک شایانی کند. 
عضو شورای شهر تهران با اشاره به گزارش خزانه دار شورای شهر تهران افزود: ارائه این گزارش مهر تاییدی بود بر سناریوهای تحقق بودجه که در فروردین ماه سال جاری توسط کمیته بودجه و نظارت مالی ترسیم شد و نشانه‌هایی است برای توجه مجموعه شورا و مدیریت شهری بر راهکارهای برون رفت از وضع موجود با تکیه و تاکید برفعال‌سازی تامین منابع و مصارف غیر نقد شهرداری در چارچوب دستورالعمل مصوب شورا، توجه به جلب مشارکت و سرمایه گذاری، سیاست‌گذاری مبتنی بر تشویق و تسهیل در بخش شهرسازی به منظور تحریک تقاضای دریافت پروانه ساختمانی جدید و توجه به مدیریت و کاهش هزینه است. 
فراهانی تصریح کرد: در این شرایط که تحصیل منابع سخت و دشوار است، مدیریت منابع و کنترل هزینه‌ها اهمیت جدی پیدا می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز