خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد استفاده از ظرفیت سراها و خانه‌های سلامت در توزیع خدمات پرستاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۸۸۰

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بخشی از ابعاد و سویه‌های فعالیت پرستاری معطوف به خدمات محلی و خانگی است که شهرداری با توجه به در اختیار داشتن شبکه مدیریت محلی از طریق سراهای محله و خانه‌های سلامت، این امکان را دارد که از این ظرفیت استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا در جریان دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار گفت: در ماه‌های اخیر همه اعضای کادر درمان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند و از جان خود مایه گذاشتند. در این یکسال هم شاهد جان باختن تعداد زیادی از پرستاران بودیم، به طوری که تاب و توان کار از آن‌ها گرفته شده است. 

اعطا با بیان اینکه اولین تذکرم به دولت و وزارت بهداشت درباره شیوه مواجهه با پرداخت معوقات و حق و حقوق جامعه پرستاری است، گفت: بر اساس آمار رسمی یکی از مسئولین، در ماه‌های اخیر، درخواست گواهی برای مهاجرت در بین پرستاران سه برابر شده است. آمار یاد شده، آمار رسمی است اما در جلسه روز گذشته با نظام پرستاری تهران، عنوان شد که این آمار مهاجرت چند ده برابر شده است. 

سخنگوی شورای تهران یکی از دلایل افزایش درخواست مهاجرت پرستاران را بحث‌های مالی وعدم پرداخت به موقع حق و حقوق و معوقات آنان دانست و گفت: این در شرایطی است که در فروردین سال ۹۹، مبلغ یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری به موضوع کرونا اختصاص یافته است و بخش مهمی از این ارقام برای جبران کاهش درآمد بیمارستان‌ها و پرداخت معوقات بوده است. 

اعطا با اشاره به انتشار اخباری درباره پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر اینکه قطارها به مناسبت روز پرستار در ۳۰ آذر ماه سوت بزنند، گفت: این پیشنهاد با واکنش تندی از سوی تشکل‌ها و فعالان این حوزه مواجه شده است چراکه مطالبه پرستاران چیز دیگری است و خط مقدم پرستاران با درصد بالایی با مهاجرت مواجه هستند. 

او ادامه داد: نکته دیگر در ارتباط با نوع همکاری بین مدیریت شهری و جامعه پرستاری است، گفت: بخشی از ابعاد و سویه‌های فعالیت پرستاری معطوف به خدمات محلی و خانگی است که شهرداری با توجه به در اختیار داشتن شبکه مدیریت محلی از طریق سراهای محله و خانه‌های سلامت، این امکان را دارد که از این ظرفیت استفاده کند. سراها و خانه‌های سلامت می‌توانند به عنوان مرکزی برای توزیع این خدمات فعالیت کنند. 

سخنگوی شورای شهر افزود: از سوی دیگر گفته می‌شود که پنجاه هزار پرستار بیکار در سطح کشور داریم که اگر ده درصد آن‌ها در تهران باشند، پنج هزار پرستار بیکار در تهران هستند و پیش بینی این ساز و کار، توزیع خدمات محله‌ای به کاهش بار کاری بیمارستان‌ها در شرایط کنونی کمک خواهد کرد. در این خصوص نامه‌ای خطاب به شهردار تهران تنظیم و پیشنهاد را ارایه کرده‌ام.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز