خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد

ضرورت تهیه طرح جامع عملیاتی مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۶۱۵

جانشین فرمانده ناجا گفت: نباید صرفا به تدوین دستورالعمل، بخشنامه و ابلاغ آن بسنده کنیم. مصوبات نشست ها و جلسات بایستی با "همه جانبه نگری"، تهیه، تدوین و اجرایی شود.

به گزارش ایلنا سردار قاسم رضایی در نودومین نشست اعضای کمیته مقابله با ورود و عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به پیشینه تشکیل کمیته مقابله با ورود و عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر ناجا تاکید کرد: معتقدم که نباید صرفا به تدوین دستورالعمل، بخشنامه و ابلاغ آن بسنده کنیم. مصوبات اینگونه نشست ها و جلسات بایستی با "همه جانبه نگری"، تهیه، تدوین و اجرایی شود. در واقع اینکه مصوبات چنین نشست هایی به سرانجام برسد و عملیاتی شود حائز اهمیت است." مصوبه نویسی" نکنیم. اجرای مصوبات به نتیجه " عینی"  و " عملی"برسد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه تصویب مصوباتی که قابلیت اجرا و عملیاتی شدن نداشته باشد به منزله " وقت تلف کردن" است، تاکید کرد: دستور کار چنین نشست هایی با دقت احصاء، بررسی شود و درباره آن تبادل نظر صورت می گیرد بنابراین هیچ دلیلی پذیرفته نیست که مصوبات کمیته مقابله با ورود و عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر ناجا بر زمین بماند و اجرایی نشود. قطعا دستگاه های مسئول بایستی در خصوص "کم کاری ها" پاسخگو باشند.

رضایی با بیان اینکه وظایف سنگینی بر عهده ما است، اظهارکرد: همه ما موظف هستیم که راه شهدا را ادامه دهیم و از آرمان ها و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا پای جان صیانت کنیم و با توجه به مسئولیت و وظیفه ای که پذیرفته ایم باید "پاسخگو" باشیم و" کم کاری " ، "اهمال" و "کوتاهی" در پیگیری امور و انجام وظایف از ما قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه ما در قبال تامین امنیت و آرامش مردم وظیفه داریم، تاکید کرد: تا پای جان برای امنیت، آرامش و آسایش این مردم پیش می رویم و به گونه ای عمل می کنیم که خواب بر چشم دشمنان این آب و خاک حرام شود.

جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مبارزه قاطع با مواد مخدر از تاکیدات و انتظارات مقام معظم رهبری است، اظهارکرد: مردم نیز از ما انتظار و مطالبه دارند که در مبارزه با قاچاقچیان مواد افیونی و مخدر، شناسایی سرشبکه ها و اعضای اصلی باندهای مواد مخدر، خرده فروشان و ... با اقتدار ظاهر شویم.

نباید اجازه ورود مواد مخدر به کشور را دهیم

وی با اشاره به نقش اثرگذار "مشارکت های مردمی" در شناسایی قاچاقچیان مواد مخدر بر تشدید اقدامات مقابله ای تاکید کرد و گفت: تمرکز بر شناسایی، دستگیری و برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر باید با محوریت" اشراف اطلاعاتی" از مبدأ صورت بگیرد. به هیچ عنوان نباید اجازه ورود موادمخدر به کشور را دهیم و در واقع تمرکز ویژه ای بر مرزهای شرقی و حاشیه شرق کشور صورت بگیرد.

رضایی با اشاره بر لزوم ارتقای سطح "کیفی" اقدامات مقابله ای با مواد مخدر اظهارکرد: ضمن اینکه اجرای چنین طرح هایی نباید "مقطعی" باشد و استمرار آن از الزامات است. هزینه جرم نیز بایستی افزایش یابد و قانونگذاران به گونه ای قوانین را تصویب کنند که با در نظر گرفتن مجازات کافی، قوانین لحاظ شده "بازدارنده" باشد.

 لزوم به کارگیری تجهیزات نوین و پهپادی در مبارزه با مواد مخدر

جانشین فرمانده ناجا بر لزوم به کارگیری تجهیزات نوین و پهپادی در فرآیند مبارزه با مواد مخدر، تأکید و تصریح کرد: بهره گیری از تجهیزات نوین و فناوری های روز ضمن کاهش خطای انسانی، به افزایش کشفیات و تسریع در انجام ماموریت ها کمک شایانی می کند.

وی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر را نیز از اولویت های اصلی برشمرد و گفت: خرده فروشان مواد مخدر بدانند که در تیررس پلیس و قانون هستند و با قاطعیت با آنان برخورد می شود. از طرفی اجرای طرح های جمع آوری معتادان متجاهر  نیز با جدیت دنبال می شود.

 رضایی افزود: بررسی ها حاکی از این است که بخش اعظمی از سرقت های خرد توسط معتادان متجاهر صورت می گیرد بنابراین بر ایجاد ظرفیت و مراکز کافی باز پروری و نگهداری معتادان متجاهر تاکید داریم. در شرایطی که شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم، با رعایت پروتکل های بهداشتی، فرآیند جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر با ایجاد مراکز کافی بازپروری و نگهداری آنان، محقق شود. پذیرفته نیست که به بهانه های مختلف این افراد در شهرها رها باشند و زمینه آسیب های مختلف اجتماعی را فراهم کنند. لازم است که دستگاه های مختلف اعم از بهزیستی ها، شهرداری ها و سایر ارگان ها در راستای ساماندهی معتادان متجاهر اقدام کنند.

وی با طرح پیشنهاد لزوم تهیه طرح جامع عملیاتی مبارزه با مواد مخدر گفت:  بر مبنای این طرح، منابع، اعتبارات و تجهیزات متولیان امر، تخصیص یابد و متولیان باید بر مبنای  انتظارات، پاسخگوی عملکرد خود باشند. موضع ما در مبارزه با مواد مخدر مشخص است؛ "قاطع" هستیم و "مقتدر" بنابراین نتیجه اقداماتمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر بایستی ملموس باشد و در جامعه دیده شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس  پیش از سخنان سردار "قاسم رضایی اعضای کمیته مقابله با ورود و عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر ناجا گزارشی از اهم اقدامات صورت گرفته، ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز