خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

هموطنان از برگزاری مهمانی در شب یلدا خودداری کنند/حفظ روند کاهشی ابتلا و فوتی کرونا نیازمند همکاری مردم و مسئولان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۲۹۷

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: توصیه می‌شود که همانند عید نوروز، افراد از برگزاری دورهمی و مهمانی‌ها در شب یلدا خودداری کنند.

«سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به خطر دورهمی‌ها به  خصوص در شب یلدا، بیان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، تاثیر ابتلای افراد به ویروس کرونا به علت دورهمی‌ها بیش از 50 درصد است. به خصوص حضور در فضاهای بسته و بدون تهویه با توجه به سرمای هوا، می‌تواند در صورت حضور فرد مبتلای بی علامت در جمع، به سرعت باعث ابتلای سایر اعضای خانواده شود. 

وی ادامه داد: از طرفی ساعت حضور افراد در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و به خصوص در مراسم شب یلدا بسیار طولانی بوده و تهویه مناسب و فاصله گذاری هم انجام نمی‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود که همانند عید نوروز، افراد از برگزاری دورهمی و مهمانی‌ها در شب یلدا خودداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: محدودیت‌هایی برای تردد ساعتی در شب یلدا به ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شده که تاثیر گذار خواهد بود و همچنان توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خانواده‌ها این است که از برگزاری هرگونه مهمانی و دورهمی خودداری کنند.

وی گفت: تلاش‌های انجام شده در هفته‌های اخیر توانسته موارد ابتلا، بستری و فوت به علت کووید 19 در کشور را کاهش بدهد و حفظ این روند نیازمند همکاری همه مردم و مسئولان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز