خبرگزاری کار ایران

آغاز اجرای طرح شهید احمدی روشن در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۹۹۸

همزمان با هفته پژوهش، طرح شهید احمدی روشن توسط بنیاد ملی نخبگان استان تهران و با هدف توانمندسازی و مشارکت دانشجویان مستعد در جهت شناسایی و حل مسایل واقعی کشور در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در این راستا با تعریف طرح "تولید عصاره استاندارد گیاه خارمریم بر اساس میزان ترکیب "سیلیمارین" و با تشکیل تیمی متشکل از دانشجویان خبره در رشته‌های داروسازی، پزشکی، مهندسی شیمی، شیمی و اقتصاد، تحت سرپرستی دکتر غفارزادگان، تلاش دارد تا یکی از چالش‌های حوزه تولید در زمینه خالص‌سازی محصول نهایی تولیدی را مرتفع کند.

 رضا غفارزادگان، سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی در خصوص این طرح عنوان کرد: در این طرح که با همکاری بنیاد نخبگان استان تهران اجرا می‌شود، استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی با شناسایی مسایل و مشکلات اصلی کشور، هسته‌های نخبگانی مساله محور را با مشارکت دانشجویان برگزیده تشکیل داده و به صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل آن‌ها می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، تجربه فعالیت بین‌رشته‌ای در هسته‌های نخبگانی و همکاری با دانشجویان مستعد از رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف، افزایش خودباوری، مسوولیت‌پذیری و همچنین افزایش اعتماد دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی و بخش خصوصی به برگزیدگان و نخبگان کشوری از جمله مزایای اصلی این طرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز