خبرگزاری کار ایران

هدیه به کودکان کار در شب یلدا با پویش «یک به‌علاوه یک»

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۸۰۴

معاون شهردار تهران از آغاز پویش «یک به‌علاوه یک» جهت جذب کمک برای تهیه سبد حمایتی اقشار کم برخوردار و کودکان کار همزمان با شب یلدا خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره پویش «یک بعلاوه یک» اظهار داشت: این پویش با هدف جلب مشارکت‌های مردمی و همراهی سازمان‌ها برای یاری رساندن به طبقات و اقشار محروم جامعه ایجاد شده است. 

وی افزود: این پویش در مناسبت‌ها و رویدادهای مختلفی نظیر شب یلدا، نوروز، محرم، ماه مبارک رمضان، جشن نیکوکاری، جشن عاطفه‌ها با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف مشارکتی از ظرفیت کمک‌های مردمی برای تحقق اهداف خود که همان کمک به گروه‌های کمتر برخوردار جامعه است، استفاده خواهد کرد. 

جوادی یگانه با بیان اینکه «یک به علاوه یک» با همکاری معاونت منابع انسانی شهرداری تهران، از ظرفیت مشارکت کارکنان شهرداری تهران و همچنین مردم در کنار مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف استفاده خواهد کرد، گفت: هدف از انتخاب نام «یک به علاوه یک» نیز دقیقا بر همین موضوع دلالت دارد که یک نفر می‌تواند دستکم به یک نفر دیگر کمک کند. 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه اولین مرحله از این پویش همزمان با شب یلدا و با هدف کمک به خانواده کودکان کار برگزار خواهد شد، گفت: در این مرحله از ظرفیت و مشارکت خانواده کارکنان و پرسنل شهرداری تهران استفاده خواهد شد و از آنان می‌خواهیم که هرکدام در تأمین هزینه شب یلدا برای خانواده یک کودک کار مشارکت کنند. 

جوادی یگانه ادامه داد: امسال با توجه به شیوع کرونا و توصیه اکید در خصوص‌عدم برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه می‌توان از خانواده‌ها درخواست کرد تا بخشی از هزینه‌ای را که بنا بود صرف دعوت از خانواده‌ای دیگر برای حضور در دورهمی شب یلدا کنند به خانواده کودکان کار اختصاص دهند و در واقع خانواده این کودکان را مهمان خود کنند. 

وی افزود: هزینه‌های جمع آوری شده صرف تهیه و خرید اقلام و بسته‌های غذایی شب یلدا شامل آجیل، انار، هندوانه توزیع آن در میان خانواده کودکان کار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز