خبرگزاری کار ایران

چهاربانده شدن قطار حومه ای «پیشوا-ورامین- قرچک» طی سه ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۷۹۹

استاندار تهران از چهاربانده شدن قطار حومه ای «پیشوا-ورامین- قرچک» طی سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های مدیریت شهری کشور گفت: یکی از مهمترین مولفه‌های موثر در کاهش آلایندگی توسعه حمل و نقل ریلی و مترویی است و در کلانشهر تهران اقدامات خوبی توسط شهرداری و شورای شهر در دست انجام است. 

او درباره توسعه خطوط حمل و نقل عمومی در شهرهای اقماری تهران گفت: برای شهرهای پیرامونی استان تهران پیش بینی می‌شود که چهاربانده کردن قطار حومه‌ای «پیشوا-ورامین- قرچک» تا دو سه ماه آینده مورد افتتاح وبهره برداری قرار گیرد. 

بندپی درباره شهرهای غرب استان تهران گفت: در پرند تفاهمنامه‌ای با شهرداری تهران در دست اقدام است که امیدواریم با برطرف شدن مشکلات فنی و حقوقی در قالب تفاهمنامه‌ای بین شهرداری و شورای شهر تهران و وزارت راه و شهرسازی به مرحله اجرا برسد. 

استاندار تهران درباره تامین هزینه این خطوط گفت: در بودجه ۱۴۰۰ اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شده و شهرداری نیز در قالب تهاتر هزینه می‌کند و شهرداری پرند زمینی را برای ایستگاه حمل و نقلی در اختیار شهرداری تهران قرار می‌دهد. 

بندپی در رابطه با قطار ریلی ۴ شهر غرب استان تهران «شهریار ، قدس، ملارد و رباط کریم» گفت: مطالعات توسط شرکت راه آهن انجام شده و مقرر شد شهرداری‌های مناطق زمین را در اختیار قرار دهند و شهرهای جدید در این مناطق مشارکت کنند و سازمان راه آهن نسبت به احداث آن اقدام کند. 

استاندار تهران افزود: مطالعات اولیه انجام شده است و امیدواریم در دی ماه عملیات اجرائی توسط راه آهن جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز