خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

به هیچ عنوان آموزش حضوری نخواهیم داشت/ وضعیت نارنجی برای مدارس مشابه قرمز است/ برگزاری امتحانات در تمام مقاطع به صورت غیرحضوری

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۴۵۹

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره نحوه برگزاری امتحانات در شهر تهران گفت: در حال حاضر قرار است، امتحانات در تمام مقاطع به صورت غیرحضوری برگزار شود و به زودی اطلاعیه کامل در این خصوص را صادر خواهیم کرد.

«مسعود ثقفی» سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره دستور رییس جمهور مبنی بر واگذاری مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش بیان کرد: باید روال قانونی‌ این امر طی و ابلاغ شود. این تصمیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شده که مراحل قانونی دارد و باید این مصوبه برای اجرا ابلاغ گردد. 

ثقفی در ادامه با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان در شهر تهران بیان کرد: طبق برنامه‌های پیش بینی شده، تصمیم بر این بود که در شهر تهران در هیچ پایه و مقطعی امتحان حضوری نداشته باشیم. درخصوص نحوه برگزاری امتحانات پایه اول و دوم ابتدایی نیز طبق دستورالعمل‌های معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و براساس هرآنچه گفته شده، عمل می‌کنیم. 

وی توضیح داد: در حال حاضر قرار است، امتحانات در تمام مقاطع به صورت غیرحضوری باشد و به زودی اطلاعیه کامل در این خصوص که نحوه برگزاری امتحانات در تمام مقاطع و پایه‌ها به چه شکل خواهد بود را صادر خواهیم کرد. فعلا غیرحضوری است و به زودی جزئیات اعلام می‌شود. 

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در واکنش به درگذشت ۲۰ نفر از معلمان بر اثر ابتلا به کرونا ویروس گفت: آمار فوت ۲۰ نفر از معلمان بر اثر کرونا مربوط به زمان آغاز شیوع بیماری تا کنون بوده است. 

ثقفی در واکنش به این پرسش که آیا آموزش و پرورش بنا ندارد یک ارزیابی مسنجم از وضعیت سلامت معلمان و کادر آموزشی به ویژه درکلان شهر تهران داشته باشد؟ گفت: در حال حاضر ما معلمی در مدارس نداریم. کادر آموزشی مدرسه تعطیل است، یعنی معلمان به هیچ عنوان کلاس درس حقیقی ندارند. 

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: مدرسه دو کادر دارد که یکی کادر آموزشی و دیگری کادر اداری مدرسه است. کادر آموزشی مدرسه فقط از طریق دورکاری و فضای مجازی آموزش می‌دهد و تنها به این روش آموزش را پیگیری می‌کنند. 

او در خصوص وضعیت کاری کادر ادارس مدارس توضیح داد: کادر اداری مدرسه مثل کارکنان اداری دولت با رعایت پرتکل‌ها و حضور ۵۰ درصدی در مدرسه حضور دارند. یعنی مدیر، معاونان و دفتردار هستند که صرفا ۵۰ درصد آنها باید در مدرسه برای مدیریت کردن فضای مدرسه حضور داشته باشند و حضور معلم را نداریم. 

ثقفی در خصوص آمار معلمان مبتلا به کرونا توضیح داد: از طریق ارتباطی که با گروه‌ها داریم، این آمار و ارقام را داریم که چند درصد مبتلا یا فوت شدند، اما ارائه آمار معلمان مبتلا تنها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا امکان‌پذیر است. 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضیت نارنجی استان تهران که البته گفته شده این وضعیت شکننده است آیا بحث و بررسی در خصوص برگزاری حضوری کلاس‌ها شده یا همین رویه ادامه خواهد داشت، گفت؟ گفت: وضعیت نارنجی برای مدارس مشابه وضعیت قرمز است. ما به هیچ عنوان برگزاری حضوری کلاس‌ها را نخواهیم داشت، مگر زمانی که ستاد کرونا اعلام کند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران  گفت: وضعیت نارنجی در برخی مشاغل حکم این را دارد که فعالیت‌شان را انجام دهند، اما برای مدارس وضعیت نارنجی حکم وضعیت قرمز را دارد؛ یعنی همچنان حضور در مدارس را نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز