خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ:

۵۰ درصد از آمار تصادفات جرحی و فوتی مربوط به موتورسیکلت‌سواران است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۲۳۴

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۵۰ درصد از آمار تصادفات جرحی و فوتی مربوط به موتورسیکلت سواران است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ساماندهی موتورسواران  در شهر تهران توضیحاتی داد و گفت: یکی از معضلات شهر تهران در حال حاضر تردد بدون ضابطه موتورسیکلت سواران است که متاسفانه تخلفاتی چون عبور از خطوط ویژه ، عبور از چراغ قرمز  و عبور از محل‌های ممنوع و یکطرفه از سوی موتورسواران را شاهد هستیم.

وی گفت: بیش از سه میلیون موتورسیکلت در شهر تهران تردد می‌کنند که اکثر موتورسیکلت‌های کشور در شهر تهران تردد می‌کنند.

رازقی بیان داشت: برابر قوانین و مقررات تکالیفی که برای رانندگان خودروها مشخص شده برای موتورسواران هم  قابل اجراست و کسی که از موتورسیکلت استفاده می‌کند باید تمام قوانین و مقررات عبور  و مرور را رعایت کند که متاسفانه در حال حاضر بدین صورت نیست  و ما شاهد تخلفات برخی موتورسواران هستیم.

وی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ نیز در قالب طرح جامع ساماندهی تردد موتورسیکلت به صورت ویژه طرح برخورد با موتورسواران متخلف را در دستور کار قرار داده و اقدامات خود را از جمله بحث فرهنگ سازی و ارایه آموزشهای لازم به این عزیزان و اقدامات عملیاتی همچون اعمال قانون و انتقال به پارکینگ و شرکت راکبین موتورسوار در کلاسهای آموزشی  را مد نظر قرار داده است.

وی گفت: متاسفانه ۵۰ درصد از تصادفات جرحی  و فوتی ما در شهر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران است که آمار بسیار بالایی است.

وی از راکبین موتورسیکلت خواست همواره از کلاه ایمنی استاندارد استفاده نموده و از تردد در خطوط ویژه و محل‌های ممنوع  مانند تونل‌ها جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز