خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

لزوم صحت سنجی وضعیت فعالیت واحدهای پرورش قارچ

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۰۸۲

استاندار تهران گفت: شورای برنامه ریزی و توسعه برای تولید قارچ امتیازاتی قائل است منتها درخواست های تاسیس مجتمع پرورش قارچ پس از احداث سوله و آغاز کار، فعالیت اصلی خود را تغییر داده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه با اشاره وضعیت پرورش قارچ در استان تهران اظهار داشت: در استان تهران، شهرستان ملارد قطب تولید قارچ می باشد که در جلسه امروز به جز شهرستان ملارد، درخواست تاسیس مجتمع پرورش قارچ در سه شهرستان دیگر نیز مطرح شد.

وی افزود: شورای برنامه ریزی و توسعه برای تولید و پرورش قارچ امتیازاتی قائل است و این فرصت ها مورد استفاده قرار می گیرند منتها سوابق امر نشان می دهد که تعداد زیادی از این درخواست ها بعدا منجر به احداث و توسعه یک مجتمع پرورش قارچ نشده؛ به گونه ای که از شورای برنامه ریزی و توسعه استان مجوز تاسیس مجتمع پرورش قارچ دریافت می شود، سوله ای احداث می شود اما بعدها آن سوله تبدیل به انبار می شود و یا فعالیت های صنعتی دیگری را آغاز می کند.

استاندار تهران افزود: این سه درخواست مورد تایید قرار نگرفت اما مقرر شد معاونت هماهنگی امور عمرانی با دریافت تضامینی یا برنامه زمانبندی از پرورش قارچ اطمینان حاصل کند، آنگاه مجدد این موضوع در کارگروه آمایش و زیربنای استان و سپس در شورای برنامه ریزی و توسعه مطرح شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: درخواست سازمان جهاد کشاورزی جهت استفاده از ظرفیت بند ب تبصره ۳ ماده ۳۱ قانون احکام دائم برنامه توسعه کشور باتوجه به محدودیت های اعتبارات حوزه استان در آن محل، نیز رد شد؛ همچنین پیشنهاد استفاده از منابع ارزش افزوده جهت ارتقای سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی طبق مذاکراتی که صورت گرفت، در نهایت رد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز