خبرگزاری کار ایران

مشاجره دو عضو شورا بر سر رای غیرباغ به یک پلاک ثبتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۸۳۹

بررسی پرونده یک پلاک ثبتی در شورای شهر تهران با حاشیه‌هایی بین دو عضو کمیسیون معماری و شهرسازی همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران باغ و غیرباغ بودن چند پلاک ثبتی مورد بررسی قرار گرفت که بررسی یکی از پلاک‌های ثبتی با حاشیه‌هایی همراه بود. 

این پلاک ثبتی که در منطقه یک و بالاتر از پارک وی قرار داشت، با رای اعضا حکم غیرباغ دریافت کرد. محمد سالاری در توضیح این پلاک ثبتی گفت: یک قطعه زمین محصور و مشجر که کاربری قدیم مسکونی بوده است. کمیسیون ماده ۷ در تیرماه ۹۹، رای به باغ بودن داده است. از آنجایی که مساحت ملک کمتر از ۵۰۰ متر مربع است ملاک تصمیم گیری نیست. 

او ادامه داد: ملک مذکور ۴۷ درصد سطح اشغال دارد و نظر کمیسیون معماری و شهرسازی مبنی بر باغ نبودن پلاک ثبتی است. 

بهاره آروین در مخالفت با غیرباغ اعلام شدن این پلاک ثبتی گفت: تعجب می‌کنم، جاهایی خلاف رویه‌های آشکار رای می‌دهیم و خودمان را گرفتار و سردرگم در رای دادن می‌کنیم. زمینی که صراحتا در آن قید شده شش دانگ زمین محصور و مشجر است، با چه دلیلی رای غیرباغ گرفته است؟ چون مساحت کم است، باید رای غیرباغ بدهیم؟ 

او ادامه داد: با چه معیاری وقتی سند به این صراحت باغ بودن را تصریح می‌کند می‌خواهیم رای غیرباغ بدهیم؟ 

سید حسن رسولی نیز در ادامه با طرح سوالی از سالاری گفت: چطور به این پرونده علی رغم اینکه مساحت کمتر از ۵۰۰ متر دارد ورود کردیم؟ چرا که ما به زمین‌هایی با مساحت کمتر از ۵۰۰ متر ورود نمی‌کردیم. 

محمد علیخانی در موافقت با غیرباغ اعلام شدن این پلاک ثبتی گفت: این پلاک ثبتی در مکانی قرار دارد که اطراف آن کاملا ساخته شده است و با این متراژ غیرباغ اعلام کردن ملک هیچ معنایی ندارد و کمکی به مساله محیط زیست نمی‌کند جز اینکه به وجه شورای شهر آسیب می‌زنیم. 

به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در نهایت با ۱۵ رای موافق به غیرباغ بودن این پلاک ثبتی رای مثبت دادند. 

علی اعطا در ادامه اعتراض به این پرونده خطاب به سالاری گفت: مبنا در کمیسیون را زیر سوال می‌برید. سند پلاک ثبتی می‌گوید ملک مشجر است بر چه مبنایی رای کمیسیون غیرباغ است؟ برای من سوال است چرا که کمیسیون باید رای کارشناسی بدهد. 

در ادامه هاشمی خطاب به اعطا گفت: شما جوانید، انسان‌ها در شرایط مختلف عکس العمل‌های مختلف نشان می‌دهند. برای مثال من صبح به کار افراد رسیدگی می‌کنم، اما ۶ بعد از ظهر عصبانی هستم و خوب رسیدگی نمی‌کنم. این ایراد وارد است اما ایراد ذاتی است که در انسان‌ها وجود دارد. 

سالاری در واکنش به صحبت‌های اعطا گفت: این پلاک ثبتی کمتر از ۵۰۰ متر مساحت دارد و پروانه ساخت گرفته و ۴۷ درصد سطح اشغال دارد. 

اعطا در واکنش به سالاری گفت: بسیار تعجب برانگیز است که چرا کمیسیون باغات، به زمینی که در سند آن قید مشجر ذکر شده است، رای غیر باغ داده است. 

او ادامه داد: اعتراض من درباره یک پرونده خاص نیست، موارد مشابهی هم مطرح شده است. مثلا در کمیسیون رای باغ می‌دهید اما در صحن از رای غیرباغ به همان پرونده دفاع می‌کنید و توضیح می‌دهید. 

هاشمی در میانه از اعطا و سالاری درخواست کرد بحث دو طرفه نداشته باشند و گفت: شما آقای سالاری را در آمپاس قرار می‌دهید! 

اعطا در پاسخ به هاشمی که از او خواست مشکلات را با سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی حل کند، گفت: اگر شما می‌خواهید همچنان تمام مسائل اصلی شورا در خارج از صحن حل و فصل شود بحث دیگری است. اگر قاعده چیز دیگری است بگویید ما از کمیسیون باغات استعفا دهیم. 

سالاری خطاب به اعطا گفت: اولا شما که در جلسات حضور پیدا نمی‌کنید، دائم هم می‌خواهید استعفا دهید و تاکنون ده بار از سخنگویی استعفا داده اید. هر وقت کسی به رویه شما اعتراض می‌کند شما استعفا می‌دهید ده بار از هیات رئیسه استعفا دادید، شما در جلسات کمیسیون شرکت هم نمی‌کنید. 

او ادامه داد: بحث ۵۰۰ متر تا سال ۹۴ و ۹۵ بوده است، چرا یک موضوع را در فضای عمومی جوسازی می‌کنید؟ این پرونده در آن زمان پروانه گرفته است. اگر شما دغدغه دارید، در کمیسیون حضور پیدا کنید، نه اینکه حاضر نباشید و مدعی هم باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز