خبرگزاری کار ایران

در قالب برنامه ۱۰ ساله در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور:

شناسایی منابع اقتصادی غیرزنده دریایی در پهنه‌های آبی شمال و جنوب کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۴۱۶

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از شناسایی منابع اقتصادی غیرزنده دریایی در پهنه‌های آبی شمال و جنوب کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور، کمیته منابع غیرزنده دریایی صبح امروز و همزمان با هفته پژوهش به میزبانی این سازمان و با حضور دکتر علیرضا شهیدی و جمعی معاونان ومدیران وی و همچنین اعضای این کمیته به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

بر همین اساس در این نشست علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با بیان این‌که افزایش جمعیت جهان میزان مصرف منابع طبیعی را افزایش می‌دهد، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها جمعیت جهان از میزان هفت و نیم میلیارد نفر درحال حاضر به بیش از هشت و نیم میلیارد نفر در سال ۲۰۳۰ و نزدیک به ۱۰ میلیارد نفر در سال ۲۰۵۰ خواهد رسید.

به گفته شهیدی، نیاز به انرژی و غذا طی سال‌های آینده افزایش پیدا می‌کند و کمبود و عدم دسترسی، اتمام منابع طبیعی همچون نفت خام موجب چالش‌های جدید می‌شود و از سویی دریاها و اقیانوس‌ها یکی از منابعی هستند که تاکنون تمامی پتانسیل‌های آن ناشناخته مانده است.

وی با بیان این‌که مرزهای آبی سهم زیادی از مرزهای ایران را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: دریای کاسپین در شمال و دریای عمان و خلیج فارس در جنوب، ایران را به کشوری دریایی تبدیل کرده است.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که ما می‌توانیم در کمیته منابع غیر زنده دریایی انجام دهیم موضوع زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی است زیرا مزیت نیروهای آموزش‌دیده و متخصص و همچنین تاسیس و تجهیز آزمایشگاه‌ها و اعتلای سطح دانش و ارتباطات میان پژوهشگران از طریق چاپ و انتشارات مقالات است.

شهیدی ضمن تاکید بر توجه به موضوع پارک‌های علم و فناوری که نقش مهمی در افزایش سطح علمی دارد، افزود: در این کمیته همچنین باید به موضوعات سیاست‌گذاری در حوزه منابع غیرزنده دریایی، ایجاد و بهبود زیرساخت‌های تحقیق و توسعه همکاری‌های بین‌المللی، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی و مشارکت ذینفعان در سیاستگذاری آمایش سرزمین و از همه مهمتر تامین مالی تحقیق و توسعه پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور توسط مدیریت زمین‌شناسی دریایی یک برنامه ۱۰ ساله را جهت فعالیت و شناسایی منابع اقتصادی غیرزنده دریایی در پهنه‌های آبی کشور در شمال و جنوب تهیه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز