خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ:

نصب نیوجرسی‌های جدید حوادث بزرگراه آزادگان را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۱۲۹

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ترافیک از گذشته معضل شهر تهران بوده است و اگر اقدامات اصلاح هندسی معابر در این سال‌ها نبود، شهر تهران قفل می‌شد. این اقدام جز لاینفک بهبود جریان ترافیک است.

به گزارش ایلنا، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص اصلاح هندسی معابر گفت: راه یکی از ارکان ترافیک است، حوادث، ترددها و ترافیک رکنی دارند که راه مؤثرترین رکن آنها است. اگر راه ایمن باشد، حوادث به حداقل می‌رسد. شکل هندسی راه‌ها به دلیل حوادث و یا گره‌های ترافیکی دچار ضعف هستند که باید اصلاح شوند. در نتیجه تغییر شکل راه، اصلاح هندسی معابر نام دارد.

سردار حمیدی اظهار داشت: برخی از موارد اصلاح هندسی جزئی است. به صورت موقت با نصب علائم ترافیکی، جریان ترافیک را چک می‌کنیم و در مرحله بعد اقدامات عمرانی را انجام می‌دهیم. در شرایطی هم از ابتدا نیاز به زیرگذر و میدان هست که باید اقدامات عمرانی از ابتدا انجام شود.

وی افزود: ترافیک از گذشته معضل شهر تهران بوده است و اگر اقدامات اصلاح هندسی معابر در این سال‌ها نبود، شهر تهران قفل می‌شد. این اقدام جز لاینفک بهبود جریان ترافیک است. در چند هفته گذشته معابر اصلی شهر تهران اصلاح ‌شده‌اند. به طور مثال در کمربندی شهر تهران پروژه شهید نجفی رستگار را اخیراً افتتاح کردیم. این پروژه منجر به تخلیه بار ترافیکی آزادگان از منطقه مشیریه می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به مهم‌ترین نمونه‌های اصلاح هندسی معابر گفت: اخیراً گاردریل ها را با نیوجرسی‌های جدید جا به جا کردیم که در آزادراه‌های اطراف تهران گارد ریل‌ها جمع شدند و از نیوجرسی‌های جدید استفاده شد. در داخل شهر تهران هم به صورت جدی پیگیر شدیم و با کمک شهرداری در بزرگراه آزادگان حوادث را با نصب نیوجرسی‌های جدید کاهش دادیم.

سردار حمیدی تأکید کرد: نیوجرسی‌های جدید جسم سختی هستند که امکان عبور خودرو از آن‌ها وجود ندارد و مانع تابش نور چراغ خودرو مقابل به چشم راننده می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه «یه روز تازه» از شبکه پنج سیما خاطرنشان کرد: مسدود کردن راه‌ها توسط پلیس به دلیل هم‌سطح نبودن معابر است که جریان ترافیک مویرگی را کنترل می‌کنیم. در خیلی از مواقع بزرگراه‌ها کشش بار ترافیکی را ندارند و درصورتی‌که عبور و مرور مسدود نشود، شاهد بار ترافیکی سنگین خواهیم بود. پلیس به نسبت اهمیت معابر اقدام به مسدود کردن بعضی از معابر می‌کند. این باور درست نیست که حضور پلیس منجر به بار ترافیکی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز