خبرگزاری کار ایران

نگاه فرابخشی در مدیریت بحران لازم است /رصد فروچاله‌ها با کمک سازمان نقشه‌برداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۹۲۴

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ظرفیت بزرگ سازمان نقشه برداری برای تامین نیازهای اطلاعاتی و آماری مدیریت بحران در ذیل ماده ۱۶ قانون با محوریت سازمان برنامه و بودجه تبیین شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در محل سالن جلسات این سازمان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
نجار در این مراسم اظهار داشت: با توجه به زمینه های بسیار همکاری دو سازمان از مدتها قبل به دنبال این کار بودیم و پیگیری زیادی انجام شد تا این زمینه فراهم گردد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه بحث اصلی سازمان هماهنگی است خاطرنشان کرد:  بایستی اطلاعات که بین همه دستگاههای متولی امر وجود دارد در یک بستر مناسب هدایت و منجر به تحلیل وقایع آتی شود.
نجار با اشاره به پدیده فرونشست  در کشور تصریح کرد: هنوز از یاد نرفته که اگر نیم ساعت قبل تر اتفاق می افتاد حادثه بسیار بزرگی را بوجود می آورد یا فروچاله های همدان که بسیار زیاد شده است که به عمق ۱۵۰ متر و قطر ۸۰ متر هم رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه ساخت و سازههای تهران باید به گونه ای باشد که آب باران به سفره های زیرزمینی برگردد گفت: متاسفانه برداشت آبهای زیرزمینی فرونشست در تهران رو بسیار خطرناک کرده و باعث می‌شود خدای ناکرده در زمان وقوع زلزله آسیب ها و خسارات چندین برابر گردد.
نجار رصد فرونشست در کشور ، سونامی مناطق مکران ، آتشفشان دماوند و تفتان و... را از موارد حائز اهمیت در همکاری های دو سازمان دانست و گفت: سازمان نقشه برداری به ما کمک کند تا بتونیم اطلاعات دقیق وقایع را  دریافت کنیم تا ضمن شناسایی مناطق پرخطر اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از وقوع بحران را انجام دهیم.
در ابتدای این جلسه غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه های همکاری دو سازمان تاکید کرد:  تمام گسل های کشور را بصورت شبانه روزی رصد می کنیم و هرجا لازم باشد حاضریم هرنوع اطلاعاتی را که نیاز مدیریت بحران کشور باشد در اختیار متولیان قرار دهیم.
جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه امکانات نرم افزاری خوبی در اختیار داریم گفت: در بحث بحران های  ناشی از سیل می توانیم نقشه مناطقی که امکان سیل دارند تهیه و امکان پیشگیری و همچنین آمادگی قبل از بحران را در مناطق مستعد فراهم آوریم.
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور به مزیت این سازمان در زمینه هشدار سریع اشاره کرد و افزود: هر زمان که نیاز باشد سازمان نقشه برداری با تمام امکانات خدمات مورد نیاز مدیریت بحران کشور را ارائه می نماید.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز