خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

۱۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۸۱۳

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: فراموش نکنیم که هم اکنون ۱۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند که امیدواریم با همکاری مردم گام‌های موثری در جهت کاهش کرونا برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا «سیما سادات لاری» با اشاره به وضعیت کرونا در بابل بیان کرد: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در شهرستان بابل پس از یک افزایش نسبی در هفته‌های گذشته در حال حاضر به یک ثبات نسبی رسیده، اما هنوز نزولی نشده است، طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ به شکل محله و خانواده محور قاسم سلیمانی در شهرستان بابل در حال اجرا است و کمیته‌های عملیانی در قالب تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت در مناطق تشکیل شدند.

وی ادامه داد: ۷۳۵ تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی در قالب نیروهای مقاومت بسیج و سازمان هلال‌احمر در کنار دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در حال ارائه خدمت هستند.

لاری افزود: از زمان اجرای طرح در این شهرستان ۱۲ هزار ۵۰۰ نفر غربالگری شدند و انجام تست رپید از افراد دارای علائم بیماری آغاز شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: از زمان اجرای طرح حدود ۳۱۰۰ بازدید نظارتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اماکن توسط تیم سلامت مرکز بهداشت، نیروهای بسیج و اعضای هلال احمر صورت گرفته است و کمک‌های مالی جهت خرید بسته‌های حمایتی و توزیع ماسک به گروه‌های آسیب‌پذیر از اقدامات این افراد است.

لاری در پایان گفت: فراموش نکنیم که هم اکنون ۱۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند که امیدواریم با همکاری مردم در تمام نقاط کشور در اجرای طرح شهید سلیمانی که نمونه بارزی از جلب مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی است، گامی موثر در جهت کنترل بیماری برداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز