خبرگزاری کار ایران

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

عدم آگاهی و جهل، علت اصلی وقوع آسیب‌ها و جرایم است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۷۹۸

به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی و تحقق منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و معاونت فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور امضا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، علیرضا مسعودی‌فر قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جلسه امضای تفاهم نامه گفت: عدم آگاهی و جهل، علت اصلی وقوع آسیب ها و جرایم است

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب­ها برعهده قوه قضاییه است اما به دلیل فرایندی بودن و فراه قوه ­ای بودن پیشگیری؛ این امر مهم در صورت همکاری و مشارکت سایر سازمانها و نهادها امکان پذیر است.

مسعودی فر بیان کرد: پیشگیری زمانی محقق می شود که اصول آن را رعایت کنیم، این درحالی است که بسیاری از دانشجوهای مجرد و متاهل از حقوق یکدیگر اطلاع کاملی ندارند.

وی با اشاره به اینکه درحوزه پیشگیری های فرهنگی منشاء و علت اصلی وقوع آسیب ها عدم آگاهی است گفت: با آگاهی بخشی به جامعه دانشگاهی و دانشجویی می توانیم از ورود پرونده  به دستگاه قضایی جلوگیری کنیم و به تحقق آگاهی بخشی که از اصول پیشگیری است سرعت ببخشیم.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: اصل دوم آموزش است، و با افزایش دانش و مهارت های افراد نسبت به موضوعات حقوقی واجتماعی وتعمیق اندیشه وآگاهی ها می توان از وقوع بسیاری از آسیب ها پیشگیری کرد.

مسعودی فر با بیان اینکه اخرین اصل در پیشگیری­های فرهنگی مشاوره است، گفت: می­توانیم با مشاوره های به موقع و تخصصی نیاز جامعه دانشجویی را مرتفع کنیم و با راهنمایی ها و مشورت های مناسب آنها را از خطرات و آسیب های احتمالی مصون کنیم.

 علی تقوی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور نیز در این جلسه گفت: برای اجرای اقدامات فرهنگی باید به زیرساخت ها پرداخت و با فراهم کردن بسترهای مناسب به اهداف این تفاهم نامه دست پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه باید پذیرفت روش های سنتی به دلیل هزینه بر بودن، اثربخشی پایین و زمان بر بودن، قابلیت پایینی دارند و باید با بهره مندی از تکنولوژی ها و فن آوری های نوین و حضور در فضای مجازی، به صورت غیرمستقیم از آسیب ها پیشیگیری کرد.

 تقوی با بیان اینکه توسعه ی ادبیات پیشگیری ارتقاء سطح بینش و آگاهی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ها با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرائم مرتبط، آموزشِ مهارت های زندگی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی در راستای تقویت و تحکیم بنیان خانواده، اصلاح رفتار زوجین و توسعه کمی و کیفی اقدامات خانواده محور در سطوح مختلف پیشگیری از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

 برگزاری کارگاه های آموزشی دوره­های مدیریت مهارت و دانش رفتار (امید) ویژه دانشجویان دختر و پسر/ زوجین ازدواج های دانشجویی- دانشجویان متقاضی طلاق و دارای اختلافات خانوادگی (با تاکید بر علل اصلی طلاق شامل: خیانت، خشونت، اختلالات جنسی، اعتیاد، سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان ها، مصرف مشروبات الکلی و مفاسد اخلاقی)، برگزاری کارگاه های بیست وسه مهارت پیشگیری رشدمدار ویژه دانشجویان متاهل، برگزاری کارگاه های پیشگیری رشدمدار ویژه اساتید و کادر آموزشی و اداری دانشگاه ها و دانشجویان، برگزاری کارگاه­های تخصصی مصلحین (حکمیت) در سطح استانها و همکاری در ایجاد مراکز مشاوره دانشگاهی، ارجاعات مشاوره محور و آموزش مشاوران و واسطان ازدواج  از جمله موضوعاتی که است که برای اجرایی شدن آنها هر دو معاونت به توافق و تفاهم رسیدند.

این تفاهم نامه به مدت 2 سال در6 ماده به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز