خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

هنوز تا مدیریت و کنترل علمی آسیب‌های ناشی از کرونا فاصله داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۷۱۹

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان، گفت: به رغم اقدامات مناسب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مواجهه با این همه گیری، هنوز تا مدیریت و کنترل علمی آسیب‌های ناشی از این چالش فاصله داریم.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی نژاد در نشست هم اندیشی با مدیران و کارشناسان دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها و روسای مراکز پژوهشی شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها که با حضور محمدحسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، اسمعیل زیارتی نصرآبادی، رئیس مرکز مطالعات برنامه ­ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و سایر روسای مراکز پژوهشی شهرها و شوراهای اسلامی شهرها برگزار شد، گفت: توجه به تحقیق و پژوهش و نقش آن در سیاست‌گذاری­ها و تصمیم ­سازی­ ها و اداره مطلوب شهرها و روستاهای کشور ضرورت داشته و توجه به مسایل و چالش‌های نوظهور در مدیریت شهری و روستایی و مقابله با این چالش ها به شیوه‌های علمی لازم است.

وی با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان افزود: به رغم اقدامات مناسب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مواجهه با این همه گیری، هنوز تا مدیریت و کنترل علمی آسیب‌های ناشی از این چالش فاصله داریم و لازم است مراکز پژوهشی شهرداری‌ها، راهبردهای مناسب بویژه در حوزه‌های خدمات شهری و محیط زیست را در اختیار مدیران شهری قرار دهند.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور با تأکید بر ضرورت آمادگی علمی و فراهم کردن بستر ورود به سده جدید،ادامه داد: از متولیان مدیریت شهری و روستایی کشور می خواهیم تا به تولید دانش بومی و به کارگیری راهکارهای نوآورانه و خلاقانه در قالب ایجاد مراکز رشد و نوآوری اهتمام ورزند.

جمالی نژاد در پایان صحبت های خود، مدیران و دست ­اندرکاران حوزه مدیریت شهری و روستایی را به حضور فعال در کارگاه‌های تخصصی و مراسم اختتامیه جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و روستایی در روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه دعوت کرد.

دانش محوری موتور توسعه شهرها و روستاهای کشور است

در ادامه این نشست رئیس مرکز مطالعات وبرنامه ­ریزی شهری وروستایی ضمن تبریک آغاز هفته پژوهش، گفت: دانش محوری موتور توسعه­ شهرها و روستاهای کشور بوده و عزم ملی برای اشتراک دانش بین شهرداری­ها و دهیاری­های سراسر کشور مهم و حیاتی است.

اسمعیل زیارتی نصرآبادی با اشاره به لزوم انجام اقدامات مشترک بین مراکز مطالعاتی شهرداری ها و شورای های  شهر افزود: برگزاری مشترک جشنواره پژوهشی و نوآوری در مدیریت شهری و روستایی با مرکز مطالعات شهرداری تهران، به عنوان یک تجربه موفق در هم ­افزایی ظرفیت­ های موجود محسوب می شود.

وی ادامه داد: در دنیای در حال تغییر کنونی که به عصر انفجار اطلاعات معروف است، بهره­ گیری از دانش و تحقیقات در حوزه مدیریت شهری و روستایی برای پاسخگویی مناسب به نیازهای در حال تغییر و روبه افزایش شهروندان ضرورت دارد.

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بیان کرد: از منظر مسولیت اجتماعی شهرداری‌های بزرگ و دارای مراکز مطالعاتی، همکاری در عرصه اشتراک و انتشار داده­ های تولیدی برای استفاده سایر شهرداری­ها مهم است که باید اساس و مبنای تصمیمات مدیران شهری، پژوهش و مطالعه باشد.

وی در پایان صحبت های خود به برنامه ­ریزی مرکز مطالعات سازمان برای برگزاری نشست ­های منظم و ادواری با مشارکت سایر مراکز بر برنامه­ ریزی تاکید کرد.

شیوع کووید ۱۹ بهترین فرصت برای بازگشت شهرداری ها به مأموریت های اصلی

در ادامه این نشست رئیس مرکز مطالعات برنامه ­ریزی شهر تهران نیز گفت: با توجه به مسائل و چالش‌های ناشی از شیوع همه­ گیری  ویروس کرونا، این موضوع  فرصتی برای بازگشت شهرداری­ها به ماموریت اصلی خود در حوزه سلامت شهری و بهداشت عمومی است.

محمد حسین بوچانی با بیان این مطلب افزود: عدم توجه به انجام پژوهش در تصمیم­ گیری برای شهرها باعث بروز آسیب­ های متعدد برای شهر و شهروندان می شود.

وی با اشاره به تجربه شهرداری تهران در مواجهه با همه­ گیری کرونا، ادامه داد: مرکز مطالعات برنامه ­ریزی شهر تهران، تعداد ۱۵۰ تجربه جهانی درباره بازگشایی شهر تهیه و در اختیار مدیران شهری قرار داده است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران بیان کرد: مهم‌ترین اقدامات مرکز مطالعات در دوره شیوع بیماری کرونا تالیف کتاب و گزارش های تخصصی و بازنشر تجارب جهانی و ملی مربوط به اداره شهر در دوره کرونا و تدوین شیوه ­نامه‌ها و دستورالعمل‌ها درخصوص دورکاری کارکنان، دفن اموات، نگهداری فضای سبز و مدیریت پسماندها بوده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران، همچنین در این نشست محمد حسین بوچانی گزارشی از اهداف، برنامه ها، سخنرانان کلیدی، برگزاری نشست های تخصصی و انتشار ویژه نامه جشنواره با محوریت ویژه تاب آوری شهری را ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز