خبرگزاری کار ایران

توضیح درباره شبهات مصوبه جماران در جلسه هم‌اندیشی/ واکنش رئیس شورا به اظهارات اخیر شهردار درباره پرونده املاک

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۷۱۷

رئیس شورای شهر تهران درباره شبهات مصوبه جماران در جلسه هم‌اندیشی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورای شهر با شهردار و معاونین شهردار گفت: در جلسه هم اندیشی دو موضوع مورد بحث بود، یکی بحث مصوبه جدید وزارت راه و شهرسازی درمورد منطقه جماران که شبهاتی داشت و توضیحاتی در این زمینه داده شد مبنی بر اینکه چگونه با مصوبه جدید برخورد شود که نتیجه گیری درباره آن انجام و بعدا اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

او ادامه داد: ابهاماتی نسبت به نحوه این مصوبه وجود دارد و برخی از مسائل آن که چگونه باید عمل شود گنگ است و توضیحات لازم را آقای سالاری و شهردار ارائه می‌دهند. 

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا در جماران بلندمرتبه‌سازی انجام می‌شود یا خیر گفت: نه بلندمرتبه‌سازی انجام نمی‌شود، برای این منطقه مشاوری گرفتند که در هر پارسل نظرات خود را ارائه داد و عمدتا بحث ساخت متوسط دو طبقه و سه طبقه مطرح بود. 

او در پاسخ به این سوال که آیا این مصوبه برخلاف نظر شهرداری است یا خیر گفت: اینگونه نیست و مجموع نظرات مثبت است و نکات در مجموع مورد پسند شهرداری قرار گرفته اما شهرداری با چند نقطه نظر با آن موافق نیست اما تعداد ناهماهنگی‌ها کم است. 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه در ادامه جلسه درمورد املاک شهرداری بحث شد، اظهار کرد: درباره سوءتفاهماتی که در پی مصاحبه شهردار پیش آمد و صحبت‌های شهردار و جواب‌هایی که داده بودند توضیح داده شد و قرار شد هر دو طرف آرامش خود را حفظ کنند. 

هاشمی گفت: اینگونه بحث‌ها در فضای فعلی کشور زیاد مطرح می‌شود و هیچ کس هدف تخریبی نسبت به دیگران ندارد. خبرنگاران سوالاتی را می‌پرسند و جواب‌هایی داده می‌شود و هدف تخریب هیچکس نیست؛  بلکه هدف این است که کار اجرائی را انجام دهند. 

او اضافه کرد: تعداد خبرنگارانی که اینجور موارد را می‌پرسند زیاد است و خواهش می‌کنیم که همه آرامش خود را نسبت به موضوع حفظ کنند. 

هاشمی در ادامه گفت: مساله دیگر درباره خود املاک بود که متاسفانه فرصت کم بود و نتوانستیم مساله را باز کنیم، اما مهم این است که شهرداری نظر خود را نسبت به تک تک املاکی که می‌خواهد پس بگیرد به شورای شهر اعلام کند و آن‌هایی که نمی‌خواهد پس بگیرد و معتقد است باید دست افراد و شخصیت‌ها باشد را اعلام کند و آن‌هایی را که می‌خواهد پس بگیرد را نیز اعلام کند تا شورا راحت‌تر به پرونده‌ها رسیذگی کند. 

هاشمی در واکنش به بررسی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری گفت: الان نزدیک به بررسی بودجه شهرداری در ۱۴۰۰ هستیم و باید الزامات بودجه را با مصوبه‌ای به شهرداری تهران ابلاغ کنیم و این طرح با فوریت در کمیسیون‌ها مطرح شد، اما فرصت کمی برای هم‌اندیشی کمیسیون‌ها وجود داشت و اکثر طرح‌ها در صحن مطرح شد. 

او در پاسخ به این سوال که معاون اقتصادی رئیس جمهور از خریداری ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس خبر داده است، گفت: تشکر می‌کنم که به موضوع پرداخته و مصوبه خوبی ارائه شد. با توجه به اینکه تعداد زیادی مصوبه ارائه شده اما اجرائی نشده است، همه فکر می‌کنند این مصوبه از همان نوع است اما امیدوارم که از آن نوع نباشد. 

هاشمی اضافه کرد: البته به نظر این مصوبه محکم‌تر و ساده‌تر است و باقی مصوبات الزامات دیگری داشت. از نظر استفاده از صندوق توسعه و سهمیه سوخت و فاینانس، اما به نظر می‌رسد این مصوبه قرار است از بودجه‌های موجود و به صورت ریالی پرداخت شود و دیگر هیچ مانعی ندارد. اگر اینگونه باشد باید به فوریت پرداخت شود و از آقایان مناف هاشمی و حناچی تقاضا دارم که هرچه سریعتر براساس این مصوبه قرار داد را با کارخانجات ببندند و پیش‌پرداخت را دریافت و پرداخت کنند تا کار سرعت بگیرد. او تاکید کرد که شهرداری باید فوری و همین فردا قرارداد ببندد. 

هاشمی در پاسخ به این سوال که بودجه سال آینده انقباضی یا انبساطی بسته می‌شود؟ گفت: قرار است تا ۳۰ دی ماه به شورای شهر برسد و براساس الزاماتی که امروز گذاشتیم به نظر می‌رسد به لحاظ عددی اضافه نمی‌شود و در همین حد ۳۰ هزار میلیارد تومان باقی می‌ماند. 

او در واکنش به اینکه رئیس کمیته بودجه از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی بودجه سال آینده خبر داده است، گفت: این بحث حقوق و دستمزد است که خود به خود مقداری افزایش پیدا می‌کند که روی بودجه تاثیر می‌گذارد اما درمورد اقدامات اجرائی همین مبلغ خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز