خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

خانه پدری جلال آل‌احمد پاتوق معتادان متجاهر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۴۹۴

عضو شورای شهر تهران در تذکری از تبدیل خانه پدری جلال آل احمد در تهران به خوابگاه معتادان متجاهر انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در جریان دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: تذکر من درباره خانه پدری جلال آل احمد در تهران است که خوابگاه معتادان متجاهر شده است. 

او ادامه داد: حفظ میراث فرهنگی از جمله وظایف مهم مدیران ملی و محلی در حق نسل حاضر و آینده است. فرزندان ما به درستی از ما انتظار دارند تا مهمترین نمادهای هویت ملی و محلی آن‌ها را به خوبی حفظ و نگهداری کرده و این امانت را با صحت و آراستگی به نسل‌های بعدی تحویل نماییم. 

فراهانی افزود: در این میان خانه پدری جلال آل احمد، همانجا که جلال این روشنفکر دردآشنای معاصر در آن زندگی کرد، یکی از خانه‌های ثبت شده میراث فرهنگی در مجله سنگلج تهران است که سال‌ها قبل توسط سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری وقت تملک شد، اما افسوس که امروز پاتوق کارتون‌خواب‌ها و معتادان شده است. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: خانه‌ای که قرار بود به عنوان خانه باستان‌شناسان ایران شناخته شده و مامن روشنفکران دردآشنای کشور باشد امروز به بیغوله‌ای مبدل شده که رو به تخریب و نابودی رفته و معتادان آن را مملو از زباله کرده و برای ایجاد گرما درب‌های اتاق‌ها را کنده و شب‌ها برای ایجاد گرما طعمه آتش در وسط اتاق‌ها می‌کنند. 

فراهانی در ادامه گفت: بر این اساس به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ شوراهای اسلامی کشور، درباره حفظ میراث فرهنگی معاصر به وزیر محترم گردشگری و میراث فرهنگی تذکر می‌دهم و از شهردار محترم تهران می‌خواهم ضمن مذاکره با وزیر گردشگری و میراث فرهنگی زمینه را برای حفظ و نگهداری و بازسازی این بنای فاخر به عمل آورده تا بتوانیم آن را با صحت و آراستگی به نسل‌های بعدی تحویل دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز