خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

هشدار درباره آلودگی هوا در کلانشهرها/فوت ۱۰۱ نفر به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن از ابتدای مهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۴۸۳

سخنگوی اورژانس کشور با هشدار درباره آلودگی هوای تهران گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۱۰۱ نفر به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند.

«مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در هفته‌ای که گذشت ۴۱۰ هزار و ۸۵۲ مورد تماس با سازمان اورژانس کشور مبنی بر درخواست آمبولانس و مشاوره‌های اورژانسی گرفته شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد برای ۹۰ هزار و ۹۸۲ مورد تماس، آمبولانس اعزام شده است. همچنین ۳۵ هزار و ۵۲۱ نفر از هموطنان با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. همچنین ۸ هزار و ۴۱۸ مورد مربوط به حوادث ترافیکی در هفته گذشته بوده است.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون هزار و ۹۱۹ نفر در سطح کشور متاسفانه دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده‌اند که از این تعداد هزار و ۳۲ نفر توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و ۷۸۶ نفر نیز توسط عوامل اورژانس در محل حادثه درمان شده‌ و متاسفانه ۱۰۱ نفر نیز براثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست‌داده‌اند.

خالدی با اشاره به علائم مسمومیت با گاز منوکسید کربن تصریح کرد: علائم مسمومیت با گاز منوکسید کربن شامل سردرد، سرگیجه، تاری دید، ضعف و بی‌حالی، تشنج، کما و در نهایت مرگ است باید در این موارد با حفظ خونسردی در ابتدا وسیله گرمایشی را خاموش کرده و تمامی درب‌ها و پنجره‌ها را باز کنند. همچنین در صورت امکان بیمار را خارج کرده و اگر بیمار فاقد علائم حیاتی بود بلافاصله احیای قلبی و ریوی را آغاز کرده و با شماره ۱۱۵ اورژانس تماس بگیرید.

وی همچنین درباره آلودگی هوا گفت: شاخص آلودگی هوا امروز برای گروه های حساس اعلام شده است. همچنین در برخی از مناطق شهرتهران به دلیل آلودگی بیشتر ناسالم برای تمامی گروه‌ها است.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: آلودگی هوا یک ریز فاکتور اساسی برای سلامتی قلب و ریه دارد. شاخص کیفیت هوا در مناطقی به شکل میانگین ۱۲۰ به بالا است. در برخی از مناطق از ۱۵۰ عبور کرده است. از همین رو از ساکنان در کلانشهرها می‌خواهیم سفرهای غیرضروری را لغو کرده و از منزل حتی الامکان خارج نشوند.

خالدی تاکید کرد: در چنین شرایطی زنان باردار، کودکان، سالمندان و ... از منزل خارج نشوند و مصرف شیر، مایعات، سبزیجات و .. را افزایش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز