خبرگزاری کار ایران

جاعل لوگوی اعتماد Enamad شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۳۱۲

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از شناسایی و دستگیری فردی که با راه‌اندازی یک سایت خرید و فروش کالا نشان نماد اعتماد الکترونیکی را جعل و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" کارشناسان پلیس فتا با رصد و پایش مستمر فضای مجازی سایتی را در فضای مجازی شناسایی کردند که نشان نماد اعتماد الکترونیکی را جعل کرده بود.

وی بیان داشت: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد این سایت با طراحی جعلی نماد اعتماد،  مراجعه کنندگان را جلب و طی خرید اینترنتی از شهروندان  کلاهبرداری  می کرده است.

رئیس پلیس فتا عنوان کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات اطلاعاتی مدیر سایت که مردی 33 ساله بود شناسایی و با شناسایی هویست و  مخفیگاه وی در یکی از محله های جنوب تهران، متهم با هماهنگی های قضائی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.  

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده و تحقیقات تکمیلی به مرجع قضائی معرفی شد، افزود:  شهروندان هنگام خرید اینترنتی روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی کیلک کنید تا صفحه مجوز فروشگاه اینترنتی را  مشاهده  و مطمئن شوید که صفحه‌ مزبور، صفحه اصلی مرورگر شماست نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر.

سرهنگ گودرزی ابراز داشت: صفحه ای که مجوز دارد حتما باید با آدرسenamad.ir  آغاز شده باشد و حتما آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیکی با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود باید یکسان باشد.

این مقام سایبری تاکید کرد: حتما در خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌هایی خرید کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه و یا مشاهده جعل Enamad در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز