خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

کاهش تعداد شهرهای قرمز به ۱۲ شهر/ ۵ شهر در وضعیت بحرانی هستند/ پلمب ۲۳۰۰۰ واحد صنفی متخلف

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۰۱۲

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از کاهش شهرها با وضعیت قرمز به ۱۲ شهر خبر داد و گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها توسط مردم به ۹۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا رییسی» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جلسه ستا ملی کرونا با حضور رییس‌جمهور و حضور فعال همه اعضا برگزار شد. گزارشات خوبی نیز در این جلسه ارائه شده است از اول آذر محدودیت‌ها تشدید شده بود همچنین از ۵ آبان نیز اقداماتی در راستای کاهش بیماری انجام شده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه میزان رعایت پروتکل‌ها به ۹۰ درصد رسیده و شاهد روند نزولی بیماری در کشور هستیم. در هفته گذشته ۳۴ شهردر وضعیت قرمز بودند و  ۴ استان بیشترین وضعیت بیماری را داشتند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به استان‌هایی که بیشترین شهرها با وضعیت قرمز را دارا هستند، تصریح کرد: بیشترین شهرهای وضعیت قرمز در ۴ استان اردبیل، گلستان، گیلان و مازندران، هستند امروز نیز براساس آخرین اطلاعات تنها استان گیلان و مازندران در وضعیت قرمز هستند. در این راستا از  ۳۴ شهری که در وضعیت قرمز قرار دارند در حال حاضر ۱۲ شهر در وضعیت قرمز هستند.

رییسی با بیان اینکه بجز این ۱۲ شهر دیگر شهرها در وضعیت قرمز نیستند، خاطرنشان کرد: در استان گیلان ۴، در مازندران ۵ شهر، در کرمان، گلستان و فارس هر کدام یک شهر در وضعیت قرمز هستند. متاسفانه روند بیماری در این شهرها نزولی نشده است و در وضعیت قرمز هستند و نیاز است که مردم و مسولان این شهرها بیشترین دقت را داشته باشند از بین این شهرها نیز همچنان ۵ شهر، آمل، گلوگاه، نور در استان مازندران و دو شهر آستارا و طوالش در استان گیلان بیشترین وضعیت بحرانی دارند.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ۲۳۱ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۰۵ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیسی ادامه داد: از بین این شهرها ۵ شهر بیشترین وضعیت بحرانی را دارد در گیلان، شهرهای آستارا و تالش و همچنین در مازندران، آمل، گلوگاه و نور هستند که این پنج شهرستان جزو پنج شهرستانی است که وضعیت بحرانی دارد.

وی ادامه داد: اما آخرین وضعیت در سطح کشور به این شرح است که ما ۱۲ شهر قرمز، ۲۳۱ شهر نارنجی و ۲۰۵ شهر زرد داریم که این خبر خوبی است چون نشان می‌دهد روند رو به کاهش است، اما در نظر داشته باشید که ویروس نشان داده غفلت از او سریعاً باعث برگشت و شعله ور شدنش می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی کرونا افزود: بنابراین خواهش می‌کنم که به هیچ وجه نباید در رعایت پروتکلها غفلت شود، اگر می‌بینیم تغییر رنگی در سطح کشور صورت گرفته به خاطر رعایت پروتکل‌ها و زحماتی که همه مردم و مسئولین انجام دادند و تعطیلی اصناف صورت گرفته و همچنین فشار بسیار بالایی بر مردم آمده که نتیجه‌ی این همه زحمات است، اما در این چند شبی که منتهی به شب یلدا است و می‌دانیم دورهمی‌ها ۵۱ درصد ابتلای ما را در بیمارستان‌ها شامل می‌شود مربوط به همین دوره‌ همی‌های خانگی است پس بنابراین خواهش می‌کنم که این موضوع را خیلی جدی بگیریم.

وی ادامه داد: اگر غفلتی صورت بگیرد می‌تواند تمام دستاوردهای ما را زیر سوال ببرد، برای همین می‌خواهم تا مردم این چند شب را بسیار جدی بگیرند و واقعاً دورهمی‌ها را به هیچ وجه انجام ندهند می‌توانند به شکل های دیگر با خانواده خودشان و با اقوام این روزها را سپری کنند.

رئیسی افزود: چون اگر غفلتی صورت بگیرد مشکل‌های زیادی برای ما به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: تردد بین شهری خودروها در این مدت ۳۱ درصد، تصادفات ۴۶ درصد و فوتی‌ها ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده است و همچنین برای محدودیت‌هایی که از ۹ شب تا ۴ صبح انجام شد ۶۰۰ هزار جریمه تا الان انجام شده و همچنین در مورد تردد خودروها در شهرهای قرمز ۶۰۰۰۰ جریمه و شهرهای نارنجی ۵۲ هزار جریمه تردد خودروها اعمال شده است و در مسافرت‌های جاده‌ای ۷۷۲ هزار خودرو برگشت داده شده است و دو میلیون تذکر تا الان به خودروها داده شده و همچنین در رابطه با اصناف هم ۲۳۰۰۰ پلمب صورت گرفته است.

رئیسی بیان کرد: در نهایت هم در روند کلی کشور روند خوبی است، اما یادمان باشد که کوچک‌ترین غفلت در رابطه با کرونا باعث می‌شود تا شیوع دوباره برگردد و همه را گرفتار کند، ما در آینده هم می‌توانیم روند کاهشی را ادامه دهیم تا به کمترین میزان ابتلا در سطح کشور برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز