خبرگزاری کار ایران

فعالیت ۱۲۸۰ مرکز اقامتی معتادان در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۵۰۸

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت:۱۲۸۰ مرکز اقامتی معتادان در کشور وجود دارد که در این مراکز خدمات مختلف درمانی، بهداشتی و آموزشی ارایه می شود.

به گزارش ایلنا، فرید براتی سده امروز (۲۰ آذر) در حاشیه بازدید از مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد نور امید استان قزوین اظهارکرد: در سازمان بهزیستی از ۱۵ ماه پیش طرحی به نام مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد آغاز به کار کرده است که در آن خدمات درمان و پس از درمان در زمینه حمایت های اجتماعی، آموزشی و شغلی صورت می گیرد.

وی افزود: در سال گذشته چند استان به صورت پایلوت این طرح را آغاز کرده اند و قرار است این مراکز تا پایان این ماه به صورت متمرکز در تمامی استان ها راه اندازی شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد نور امید استان قزوین هم یکی از این مراکز است که امیدواریم تا روز افتتاح مشکلات آن برطرف شده و خدمت رسانی را به نحو مطلوب انجام دهد.

براتی با اشاره به مهم ترین برنامه های سازمان بهزیستی برای پیشگری و درمان اعتیاد اظهارکرد: در سازمان بهزیستی بحث های مختلفی را در زمینه پیشگیری، درمان و فعالیت های بازتوانی دنبال می کنیم که امیدواریم نتایج مطلوبی را داشته باشد.

وی اظهار کرد: در موضوع پیشگیری برنامه سازمان به صورت اجتماع محور صورت می گیرد که به وسیله آن در مراکز آموزشی، مهدهای کودک، مدارس دانشگاه ها، ساختمان های اداری واحدهای صنعتی برنامه های پیشگیری انجام می شود که در این طرح ۱۸ میلیون نفر خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در مهدهای کودک آموزش به اولیا و مربیان برای نحوه برخورد مناسب اولیا با فرزندان به منظورپیشگیری از مصرف مواد انجام می شود که امیدواریم اثر مثبتی در روند تربیتی فرزندان داشته باشد.

براتی سده با اشاره به دیگر اقدامات سازمان بهزیستی در زمینه پیشگیری از اعتیاد اظهارکرد: در ۵۰۰ محله حاشیه شهر طرحی به نام "پازک" اجرا می شود که هدف آن   مقابله با اعتیاد زنان و کودکان است.

وی با اشاره به اینکه طرح "کیان" هم در اداره های دولتی برای پیشگیری از اعتیاد انجام می شود، اظهارکرد: سامانه خط ملی اعتیاد خدمت دیگری است که مخاطبان می توانند با آن تماس بگیرند و خدمات مشاوره ای را در زمینه اعتیاد دریافت کنند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: در حوزه درمان در سازمان بهزیستی در حال حاضر ۱۲۰۰ مرکز سرپایی، ۱۲۸۰ مرکز اقامتی وجود دارد و در مراکز ماده ۱۶، ۲۸ هزار نفر خدمات دریافت می کنند.

براتی سده با اشاره به فعالیت های بازتوانی اظهارکرد: ۲۵ مرکز توانمندسازی برای معتادان بهبود یافته راه اندازی شده است که مکانی برای زندگی ندارد و علاوه بر اسکان خدمات آموزشی هم دریافت می کنند.

وی در ادامه گفت: طرح "مدیریت مورد" طرح دیگری است که در سازمان بهزیستی انجام می شود و هدف از آن پیگیری تیم مددکاری از شرایط شغلی، محل زندگی و خانواده های معتادان درمان شده است.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: مراکز "موبایل ون" خدمت دیگری است که به وسیله آن یک دستگاه اتومبیل ون در محل تجمع معتادان حضور می یابد و در آنجا خدمات بهداشتی و پزشکی ارایه می دهد.

به گزارش سایت سازمان بهزیستی، مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهارکرد: متاسفانه ویروس کرونا در روند خدمات گذاری، مصرف مواد و تغییر الگوی مواد اثرگذار بوده است و امیدواریم با ریشه کن کردن این ویروس مشکلات کاهش یابد و بتوانیم به نحو مطلوب تری در این زمینه خدمت رسانی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز