خبرگزاری کار ایران

از درخواست عرضه روزانه هزار تن مرغ تا برخورد قضایی با عدم عرضه تخم مرغ به قیمت مصوب

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۱۱۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران ورود جدی تنظیم بازار استان تهران به ساماندهی عرضه مرغ و تخم مرغ از درخواست عرضه روزانه هزار تن مرغ در استان تهران و برخورد قضایی با عدم عرضه تخم مرغ به قیمت مصوب خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حشمت الله عسگری در جلسه تنظیم بازار در مورد تامین مرغ استان تهران اظهار داشت: با توجه به نیاز بازار تصمیم گرفته شده درخواستی به امضای استاندار به وزیر ارائه شود مبنی بر اینکه میزان مرغ روزانه با قیمت ۲۰۴۰۰  تومان که از سایر استان ها برای استان تهران تامین می شود به روزانه هزار تن برسد تا بازار اشباع شده و شاهد پراکندگی قیمت نباشیم.

وی در ادامه در مورد قیمت تخم مرغ افزود: ۱۷درصد تخم مرغ کشور در استان تهران تولید می شود؛ از اینرو عمده نیاز در استان تامین می شود و با توجه به اینکه اکثر مرغداری های مرغ تخم گذار نهاده را به قیمت ۴۲۰۰ تومان دریافت می کنند مکلف هستند تا تخم مرغ را نیز قیمت مصوب تنظیم بازار یعنی ۱۲۵۰۰ تومان عرضه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه به طور متوسط روزانه ۳۰۰ تن تخم مرغ در استان تهران تولید می شود تصریح کرد: بعضا مرغداران به قیمت تنظیم بازار پایبند نیستند و عرضه نمی کنند که مقرر شد با پیگیری جهاد لیست مرغداری ها در اختیار اداره کل صنعت قرار گیرد تا ضمن تشدید نظارت اگر مرغداری ها در قابل نهاده دریافتی تخم مرغ را به قیمت مصوب عرضه نکردند به سبب اختلال بازار به دستگاه قضایی و دادستان جهت برخورد قضایی معرفی شوند.

عسگری در مورد میوه شب عید گفت: از آنجا که صادرات میوه از قبل آزاد بوده و برخی کشورها میوه را به قیمت بالا از تولیدکنندگان خریداری کردند و همچنین به جهت اینکه بخش عمده محصولات توسط واسطه ها خریداری و در سردخانه نگه داری می شود، ورود دولت به موضوع میوه شب عید جز تخصیص یارانه نتیجه ای ندارد از اینرو جهت تعدیل قیمت بایستی عوارض بیشتری برای صادرات لحاظ شود و تا زمانی که نیاز داخلی تامین نشده بایستی صادرات محدود شود تا قیمت داخل متعادل شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در مجموع ورود مجموعه تنظیم بازار به موضوع میوه شب عید قیمت ها را تشدید می کند، بنابراین بایستی این موضوع به عرضه و تقاضا واگذار شود البته منوط به اینکه موضوع صادرات ساماندهی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز