خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در همایش روز معلولان مطرح کرد؛

اختصاص ١٠ دستگاه مینی‌بوس برای تردد معلولان در شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۰۶۰

شهردار تهران در همایش مجازی مناسب سازی شهر تهران بر ضرورت بهره مندی از پیمانکاران متخصص و خبره برای مناسب سازی معابر و همچنین مصالح با کیفیت بالا تاکید کرد و همچنین از اختصاص ١٠ دستگاه مینی بوس برای تردد معلولان در شهر و تجهیز چراغ های چهارراه ها به صوت خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی، شهردار تهران در همایش ستاد مناسب سازی شهر تهران که امروز -چهارشنبه ١٩ آذر-به صورت مجازی برگزار شد، گفت: این همایش بهانه ای برای فعالیت بیشتر و نگاه به مسیر طی شده و دیدن نقاط ضعف در حوزه مناسب سازی معابر شهری برای کم توانان و معلولان حرکتی است.

او افزود: برخلاف آنکه کشوری هستیم که جنگ را پشت سرگذاشته ایم و با معلولان و جانبازان بیشتری مواجهیم ولی مقررات مناسب سازی معابر  نهادینه نشده است. تا چند سال هم بعد از جنگ توجه بیشتری به این موضوع می شد و تقریبا همه ساختمان های عمومی و مجموعه هایی که این گروه نیاز به تردد داشتند مناسب سازی شده بود ولی این روند تبدیل به یک حرکت مستمر نشده است.

به گفته شهردار تهران علت آن است که این روند به صورت یک فرآیند دیده نشده و برای این فرآیند ماموریتی به درستی تعریف نشده است. 

او با اشاره به ارائه ای که حاوی تصاویر ضعف مناسب سازی ها در شهر بود، گفت: تصاویر نشان می دهد که ما به مبانی نظری این موضوع کمتر توجه کرده ایم و از ابزارهای مناسب کمتر استفاده کرده ایم. ضمن این که باید پیمانکاران تخصصی انتخاب شوند. 

حناچی ادامه داد: ما در شهرداری تهران شعار "تهران؛ شهری برای همه " را دادیم به این معنا که همه شهروندان تهرانی را یک خانواده ببینیم و برای استفاده همه اعضا از شهر برنامه داشته باشیم. تا همه در شهر با آرامش زندگی کنند.با معانی امروز  معلول کسی است که در عرصه های اجتماعی نمی تواند حاضر شود و ما وظیفه داریم شرایط حضور آنها در شهر را فراهم کنیم. در این زمینه عقب افتادگی زیادی ایجاد شده که حل آنها زمان می برد و یک ساله نمی توانیم عقب افتادگی ها را جبران کنیم.

او افزود: اگر چهل سال در یک مسیر نامناسبی حرکت می کردیم دستکم باید ۵ سال تلاش مستمر کنیم تا در مسیر درست قرار بگیریم.

او گفت: ساختمان های مختلف باید مناسب سازی شود. در این دوره تلاش کردیم این اتفاق بیفتد. هماهنگی خوبی بین حوزه های مختلف ایجاد شد، خوشبختانه شوای شهر و به ویژه زهرا نژاد بهرام این موضوع را دنبال می کند و این ها باعث شده است که یک جریان خوبی ایجاد شود و روند مناسب سازی شتاب گیرد.

شهردار تهران ادامه داد: البته انتقادها هم به جاست و یکی از ایرادهایی که به ما وارد است کیفیت کم کارهاست. در برخی کلان شهرها برخی نمادها صد سال است که تغییر نکرده است و این نشان می دهد که کیفیت مصالح آن بالاست که صد سال عمر دارد. برخی مصالح برای معابر عمومی مناسب نیست و این را باید حل کنیم.

حناچی درباره خرید خودروهای حمل معلولان نیز گفت: انشاءالله با مینی بوس هایی که از  ایران خودرو می خریم بتوان خودروی مخصوص حمل معلول هم داشته باشیم قرار است  ١٠ دستگاه به این موضوع اختصاص دهد.

بنابر گزارش پایگاه خبری شهر، حناچی در پایان گفت: قول داده بودیم که چهار راه های اصلی به دستگاههای صدا دار متصل شود که در حال انجام آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز