خبرگزاری کار ایران

فعالیت بیش از ۱۰ هزار مددکار در مراکز مثبت زندگی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۶۱۱

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پرداختهای حق بیمه سهم کارفرمایی و پرداختهای شهریه های دانشجویی، الکترونیکی و شفاف شده است، گفت: امروز ۸۲ درصد بودجه سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی و شفاف پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ وحید قبادی دانا در نشست صمیمانه با تشکلهای غیردولتی افراد دارای معلولیت که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه خواست ما و نقطه هدف ما این است که افراد دارای معلولیت دارای زندگی مستقل همراه با شان و منزلت اجتماعی در درون جامعه و در بستر خانواده باشند، گفت: براین اساس هدف ما در کشور و در سازمان بهزیستی این است که بتوانیم زمینه های لازم را برای رشد و توسعه همه جانبه استعدادهای افراد دارای معلولیت فراهم کنیم و زمینه ای فراهم کنیم تا این افراد بتوانند در جامعه فعالیت کنند و حتی بتوانند نقش رهبران جامعه را برعهده بگیرند. 

وی با اشاره به برنامه یکی از برنامه‌های اصلی بهزیستی در خصوص پیشگیری از معلولیت تصریح کرد: یکی از برنامه های اصلی در سازمان بهزیستی موضوع پیشگیری از وقوع معلولیتها بوده است که برنامه غربالگری بینایی، شنوایی و مشاوره ها و آزمایشهای ژنتیک از این دست است، البته فرهنگسازی در زمینه پیشگیری از وقوع معلولیتها بسیار مهم است. باتوجه به اینکه یکی از معلولیتهایی که برای افراد دارای معلولیتهای جسمی و حرکتی اتفاق می افتد در اثر تروماست و حجم بالای تصادفات که آگاهی بخشی و اقدامات لازم در این زمینه بسیار مهم است.

رییس سازمان بهزیستی کشور درباره توانمندسازی معلولان نیز خاطرنشان کرد: امروز موضوع بیمه ها، بیمه های تامین اجتماعی و بیمه های درمانی زمینه مناسبی را در دنیا برای زندگی بهتر برای افراد دارای معلولیت فراهم کرده است. هدف این است که افرادی که دارای مشکلات و در گروه های نیازمند هستند حداقل های معیشتی برای آنها فراهم شود تا بتوانند زندگی شرافتمندانه و همراه با عزت و منزلت را تجربه کنند. در این راستا موضوع اشتغال و تامین مسکن برای افراد دارای معلولیت از برنامه هایی بوده است که در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است. 

قبادی دانا ادامه داد: برای گروه هایی که در زندگی خود مشکلاتی دارند که امکان حضور آنها در خانواده فراهم نیست، مراکز شبانه روزی خدمت رسانی می کند و شاهد هستیم که در شرایط سخت کرونا با همت و توان بخش غیردولتی و خیریه ها و مراکز توانبخشی شبانه روزی فعال در حوزه معلولان و سالمندان و بیماران روانی مزمن محافظت قابل قبولی از عزیزان در برابر ویروس کرونا انجام شده است. 

وی درباره کمک هزینه های معیشتی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط سختی که کشور در آن قرار دارد سعی شده است تا آن چیزی که در بودجه قرار داده شده به روز و به هنگام در اختیار عزیزان گذاشته شود. با الکترونیکی کردن فعالیتها و پرداختها در سازمان بهزیستی سعی شده است تا نظم مناسبی ایجاد شود و صرفه جویی و ارتقای فعالیت ۲۵ درصدی ایجاد شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سامانه شفافیت نیز گفت: همچنین تلاش شده تا در دو سال گذشته، موضوع شفافیت و مبارزه با فساد را مدنظر قرار دهیم و سامانه شفافیت از همان ابتدا راه اندازی شد و املاک سازمان، پرداختهایی که برای افراد دارای معلولیت انجام شده، برای عزیزان قابل دسترس است و همچنین تمام قرارداد ها و دعاوی و موافقت نامه ها بر روی سامانه بهزیستی قابل رویت است. همچنین پرداختهای حق بیمه سهم کارفرمایی و پرداختهای شهریه های دانشجویی، الکترونیکی و شفاف شده است و امروز ۸۲ درصد بودجه سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی و شفاف پرداخت می شود.

قبادی‌دانا تاکید کرد: تلاش شده تا فرصت مناسبی برای حضور جوانان و ایجاد خلاقیت و فعالیتهای جوانانه در سازمان بهزیستی شکل گیرد، طبق فرمایشی که مقام معظم رهبری در سال گذشته در سالروز جهانی افراد دارای معلولیت داشتند و تاکید ایشان بر اینکه دستگاه های مختلف باید در امور معلولان فعال باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: روز گذشته شاهد بودیم که دومین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون با حضور معاون اول رییس جمهوری به عنوان رییس این کمیته برگزار شد. جلسه اول این کمیته در اول مهرماه سال گذشته برگزار شده بود و در فاصله این یک سال گزارش فعالیتهای مختلفی که در سطح کشور برای اجرای مواد مختلف قانونی بود به تفکیک با حضور سایر اعضا ارائه شد. 

رییس سازمان بهزیستی کشور درباره کمک‌ها و حمایت‌های مالی بنیاد مستضعفان گفت: حمایت طلبی مالی و جلب کمکهای مادی و ریالی از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ۸ ماهه اخیر به مبلغ ۱۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که به طور شفاف و مشخص به افراد پرداخت شده و گزارش مالی آن نیز ارسال شده و پیامک برای افرادی که این کمکها را دریافت کردند نیز ارسال شده است. 

وی با اشاره به این که تلاش ما این است که در روزهای آتی بتوانیم خدمات سازمان بهزیستی را در محلات برای افراد دارای معلولیت گسترش دهیم تا این خدمات بیش از پیش برای آنها دسترس پذیر باشد، تصریح کرد: مجموعه مراکز خدمات بهزیستی به عنوان بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۵۷ قانون احکام دائمی در حال شکل گیری در ۲۴۰۰ نقطه در محلات سراسر کشور است تا هر ۴۵۰ خانواده تحت پوشش و مستمری بگیر سازمان بهزیستی توسط یکی از این مراکز خدمت رسانی از نزدیک و در محل شود که این خدمات براساس حضور مددکاران اجتماعی است.

رییس سازمان بهزیستی افزود: در حال حاضر ۲۵۰۰ نفر از پرسنل سازمان بهزیستی براساس وظایف خود مسئول رسیدگی به پرونده ها و امورات مددکاری مستمری بگیران و افراد تحت پوشش بهزیستی هستند، این درحالیست که از این ۲۵۰۰ نفر تنها ۱۵۵ نفر رشته تحصیلی مرتبط برای این کار را دارند. با اجرای طرح مثبت زندگی و ایجاد مراکز خدمات بهزیستی، بیش از ۱۰ هزار نفر مددکار در موسسات غیردولتی در قالب مراکز مثبت زندگی و مراکز خدمات بهزیستی به افراد دارای معلولیت در سراسر کشور خدمت رسانی خواهند کرد و تمامی آنها رشته های مرتبط و تحصیل کرده در زمینه فعالیتها و مددکاری اجتماعی برای خانواده های دارای معلولیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز