خبرگزاری کار ایران

معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

نگران دورهمی‌های احتمالی در شب یلدا هستیم/ کرونا با هر تجمعی حمله‌ور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۵۹۱

معاون کل وزارت بهداشت گفت: با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا از مردم می‌خواهیم تا این مراسم را برای سال بعد بگذارند و به صورت تصویری و مجازی در آن شب با هم ارتباط برقرار کنند تا از هرگونه تجمعی خودداری شود.

«ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا و احتمال دورهمی‌های خانوادگی و خطر شیوع کرونا بیان کرد: هرگونه تجمع به خصوص تجمع‌هایی که در فضاهای بسته و بدون تهویه مناسب انجام می‌شود، خطر ابتلا را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: خانه‌‌ها از فضاهای بسته و بدون تهویه‌ی مناسب در شرایط سرد سال هستند که تجمع در محیط‌های خانگی و دورهمی بسیار خطرناک است. هر تجمعی در فضای بسته و با تهویه نامناسب به هر دلیلی که رخ دهد فرق نمی‌کند، یعنی اگر برای دید و بازدید شب یلدا، عروسی و عزا باشد نیز خطرناک خواهد بود.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: با توجه به شیوع گسترده‌ای که در این دید و بازدیدها و دورهمی‌های طولانی وجود دارد، یکی از نگرانی‌های اصلی ما که در این ایام وجود دارد و نگرانیم خدایی نکرده کرونا را دوباره حمله‌ور کند، شب یلدا است.

وی ادامه داد: ما از همه‌ی ملت عزیز درخواست داریم همانطور که در روز ۱۳ فروردین و در دهه‌ی اول محرم همکاری‌های مناسبی را داشتند، در این مورد هم همکاری کنند و این مراسم را در سال آینده برگزار کنند.

حریرچی افزود: مردم می‌توانند از طریق فضای مجازی و تصویری با هم ارتباط برقرار کنند و از هرگونه تجمعی به خصوص با حضور افراد مسن جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز