خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد:

ضرورت استفاده از ماسک‌های رنگی‌ برای تشویق کودکان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۵۳۲

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: توصیه‌ی ما این است که برای کودکان از ماسک‌های متناسب با اندازه‌ی صورت و همچنین برای تشویق زدن ماسک از ماسک‌های رنگی و جذاب استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به لزوم رعایت کودکان در استفاده از ماسک، بیان کرد: همانطور که بارها به اطلاع شما رساندیم، کلیه گروه‌های سنی از جمله گروه‌های سنی کودک و نوجوان در معرض خطر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ هستند و بنابراین لزوم استفاده از ماسک توسط این گروه سنی و نظارت مداوم والدین در نحوه‌ی صحیح استفاده از ماسک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: بنابراین توصیه‌ی ما این است که برای کودکان از ماسک‌های متناسب با اندازه‌ی صورت و همچنین برای تشویق زدن ماسک از ماسک‌های رنگی و جذاب استفاده شود.

لاری افزود: به کودکان خود آموزش دهید که تحت هیچ شرایطی ماسک خود را با فرد دیگری تعویض نکنند و هرگز به بخش جلویی ماسک دست نزنند و به هنگام برداشتن آن از روی صورت از قسمت بندها خارج نمایند.

وی ادامه داد: ضروری است که در صورتی که کودک دارای اختلالات شناختی یا تنفسی شدید است و در تحمل استفاده از ماسک مشکل دارد، حتماً با پزشک مشورت شود، اگرچه معمولاً برای کودکان دارای نقص ایمنی، کودکان دارای سینوزیت یا بیماری‌هایی مانند سرطان استفاده از ماسک توصیه می‌شود اما این کار می‌بایست با مشورت پزشک صورت بگیرد، برای کودکانی که مهارت لازم جهت استفاده از ماسک را ندارند، مانند کودکانی که دارای اختلالات تکاملی، ناتوانی، کم شنوایی، معلولیت و یا شرایط خاص هستند از محافظ صورت یاشیلد استفاده شود.

لاری افزود: همچنین در صورت استفاده از محافظ‌های چند بار مصرف، پس از هر بار استفاده با آب و صابون شست و شو شود و با الکل ۷۰ تا ۹۰ درصد ضد عفونی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز