خبرگزاری کار ایران

توضیح سردار رحیمی درباره پرونده قتل دختر ۱۶ ساله/شناسایی و دستگیری باند سارقان مسلح

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۳۸۶

رییس پلیس تهران بزرگ درباره پرونده قتل دختر ۱۶ ساله توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سردار حسین رحیمی» رییس پلیس تهران بزرگ در پنجمین مرحله از طرح کاشف که صبح امروز در پلیس آگاهی برگزار شد، گفت: در ادامه سلسله طرح‌های امنیت عمومی و اقدامات امنیتی بر علیه مجرمان همکاران ما در پلیس آگاهی تهران بزرگ با اجرای پنجمین مرحله از طرح کاشف 281 نفر از مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، مالخران، زورگیران، سارقان مسلح، قاتلان و افرادی که امنیت عمومی را دچار اختلال می‌کنند شناسایی و دستگیر کردیم.

وی ادامه داد: در این طرح 61 باند شامل 22 باند سرقت به عنف، گوشی‌قاپی، موبایل قاپی، 11 باند سرقت منزل و اماکن، 15 باند سرقت خودرو و لوازم خودرو، 8 باند جعل و کلاهبرداری، 5 باند سرقت مسلحانه آدم‌ربایی و تجاوز و جرائم جنایی را شناسایی و منهدم کردیم.

رییس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: بر اساس اعترافات اولیه این افراد تاکنون به سه هزار و 175 سرقت اعتراف کردند.

او افزود: 102 نفر از این افراد که شامل 68 درصد از کل دستگیرشدگان هستند دارای سوابق پیشین بوده و بارها به زندان افتاده‌اند.

رییس پلیس تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: از این سارقان شش کیلو طلا و حدود شش هزار دلار کشف و ضبط شده است. همچنین 25 دستگاه خودروی مسروقه و 60 خودروی سند نمره شده، 20 دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و ضبط شده است. در این مرحله از طرح کاشف پنج قبضه سلاح گرم و 50 قبضه سلاح سرد نیز کشف شده است.

 وی با بیان اینکه همکاران ما در طرح کاشف مقادیر بسیاری طلا از سارقان منزل کشف و ضبط کرده‌اند گفت: در این مرحله 120 گوشی سرقتی، 36 بند ساعت مچی گرانقیمت، انواع هزار قلم لوازم خودرو و انواع و اقسام مهرهای جعلی متعلق به ارگان‌ها و شرکت‌های مختلف کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به باندهای منهدم شده در این مرحله از طرح کاشف گفت: یک باند سه نفره که اقدام به سرقت از منازل می‌کردند شناسایی و منهدم و مقدار 14 کیلوطلا از این باند کشف و ضبط شده است. همچین یک باند شش نفره سارق مسلح که اقدام به سرقت از منازل می‌کردند در منطقه شرق تهران شناسایی و منهدم شده‌اند اعضای این باند با ورود به منازل اقدام به بستن دست و پای ساکنان منزل کرده و پس از آن دزدی می‌کردند از این افراد نیز دو قبضه سلاح کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به قتل یک دختر 16 ساله گفت: فردی که بالغ بر 61 سال سن داشت در ارتباط با این قتل دستگیر شد و پس از یک سال و نیم با تلاش کارآگاهان در حالی که بارها در خصوص محل اختفای این دختر نوجوان دروغ گفته بود هفته گذشته اعتراف کرد.

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به شناسایی باند 10 نفره سارقان سابقه‌دار تصریح کرد: این افراد با اقدام خشن اقدام به سرقت از منازل در مناطق شمال غرب تهران کرده‌اند تاکنون 20 فقره سرقت از این باند شناسایی شده است. همچنین یک باند بزرگ مامور نما نیز که با استفاده از لباس نظامی اقدام به شش فقره سرقت کرده بودند منهدم شدند. از دیگر اقدامات شاخص این طرح شناسایی سارقان باند 10 نفره موتورسیلکت بود که از این باند 15 دستگاه موتور سیلکت کشف و ضبط شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات پلیس در خصوص شناسایی سارقان مسلح گفت: در طول 2 الی 3 سال گذشته یکی از اقدامات شاخص پلیس آ‌گاهی شناسایی سارقان مسلح و دستگیری آنها پیش از انجام سرقت بوده است در این مرحله نیز یک باند سارق مسلح که قصد سرقت مسلحانه را داشتند شناسایی و تمام اعضای این باند دستگیر شده‌اند.

وی در خصوص سرقت‌های خرد نیز گفت: یک طرح ویژه جهادی در خصوص مبارزه با سرقت‌های خرد در حال اجرا است و بر اساس آمار یک ماه گذشته وقوع سرقت‌های خرد 11 درصد کاهش و کشفیات نیز در این خصوص 13 درصد افزایش داشته است.

وی با هشدار به محکومان فراری گفت: در طرحی که با قوه قضاییه در دست اجرا داریم، با تمامی محکومان فراری و محکومانی که حکم برای آنها صادر شده اما اقدام به معرفی خود به دستگاه قضایی نکرده اند برخورد خواهیم کرد.

رحیمی تاکید کرد: پلیس با جرائم خشن و جرائم مسلحانه به شدت برخورد می‌کند.

وی با اشاره به روند کاهش 21 درصدی جرائم جنایی مانند گروگانگیری و سرقت مسلحانه گفت: در یک طرح جهادی پرونده جرائم خشن در یک دهه گذشته در حال بررسی است و تاکنون موفق شدیم در این خصوص در هشت ماه گذشته 124 درصد کشفیات داشته باشیم.

او در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به ترافیک شبانگاهی گفت: با توجه به اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی شاهد هستیم که از ساعت 6 عصر تا 21:30 الی 22 ترافیک سنگینی در معابر شهر تهران برقرار است گذشته از موضوعات مرتبط به کرونا که باعث شده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی کمتر استفاده کنند سرمای هوا و بارندگی نیز بر افزایش استفاده از خودروهای شخصی تاثیر گذار بوده و همین امر موجب ترافیک می‌شود اما مردم باید بدانند که تردد در ساعات ممنوعه باعث جریمه آنها می‌شود و تمام این اعمال قانون‌ها از طریق‌های دوربین‌های هوشمند در سطح معابر شهری انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز